Forum > Demolåtar

[Palm] Något annat....

<< < (3/5) > >>

Asti:
Snygg ljudbild! Välproducerat, fint arrat och bra framfört!
Det enda jag reagerade lite på var den envetna hi-haten, som är lite för
konstant i anslaget. Variera och dämpa anslaget, så tror jag den smälter in bättre.
Men det är ju en småsak i sammanhanget! Inget att haka upp sig på.
Be någon av de skönsjungande kvinnliga KR-medlemmarna om hjälp med sång,
om du inte känner för att fixa det själv.
/Asti

equality:
Jättebra komponerat! Gillar arr och prodd och det där udda ackordet som ger låten karaktär. Trummorna låter lite konstiga, tunna och det är kanske den där hi hat:en men spelet annars är fint varierat. Hela verket skriker efter sång.  Skriv en text och be någon av tjejerna som sagt.

palm:
Hej hej

Infoga citat
Fint, jag gillar stilen och harmonierna..

mvh pxm

Tack så mkt pxm kul att harmonier och stil gick hem.

Snygg ljudbild! Välproducerat, fint arrat och bra framfört!
Det enda jag reagerade lite på var den envetna hi-haten, som är lite för
konstant i anslaget. Variera och dämpa anslaget, så tror jag den smälter in bättre.
Men det är ju en småsak i sammanhanget! Inget att haka upp sig på.
Be någon av de skönsjungande kvinnliga KR-medlemmarna om hjälp med sång,
om du inte känner för att fixa det själv.
/Asti

Tackar för dina positiva åsikter. De gillas. Jo, den där hi-haten. Får ta en funderare på åtgärder. Det enklaste borde vara att dra i volymspaken, men den skall ju inte försvinna helt. Skall kolla till nästa version - för den kommer även om det tar ett tag.

Infoga citat
Jättebra komponerat! Gillar arr och prodd och det där udda ackordet som ger låten karaktär. Trummorna låter lite konstiga, tunna och det är kanske den där hi hat:en men spelet annars är fint varierat. Hela verket skriker efter sång.  Skriv en text och be någon av tjejerna som sagt.

Kul att du gillar kompositionen och arr. Det udda ackordet, kan det vara ett Bb maj, kanske :-) såna konstigheter som ligger dig varmt om hjärtat. Är mer en moll-gubbe här. Är det själva trumljudet på ALLA pukor, kagge och bastrumma du tycker låter tunna? Ja, den där hi-haten skall jag titta på. Sång skall till innan nästa version det tror jag att jag kan lova :-)

Tack för för er tid!

/Palm

Eddi:
För att svara smart - gå till inlägget och tryck på citat uppe i högra hörnet. Skriv sedan ditt svar under (efter quot). Rolla ner till nästa du vill svara och tryck på "citat" så hamnar den under ditt tidigare svar etc.

Låten - hörde den på lappen igår och trodde att det var BIB och midigura fast bra harmonier. Nu hör jag ju att det är äkta vara och det är synd att drumsen är som de är - sök hjälp av någon trummis på KR så blir det en mycket bättre anrättning och något för någon att sjunga på. Den kan bli hur bra som helst den här :D

palm:

--- Citat från: Eddi skrivet 06.01.2014, 12:20:39 ---För att svara smart - gå till inlägget och tryck på citat uppe i högra hörnet. Skriv sedan ditt svar under (efter quot). Rolla ner till nästa du vill svara och tryck på "citat" så hamnar den under ditt tidigare svar etc.

Låten - hörde den på lappen igår och trodde att det var BIB och midigura fast bra harmonier. Nu hör jag ju att det är äkta vara och det är synd att drumsen är som de är - sök hjälp av någon trummis på KR så blir det en mycket bättre anrättning och något för någon att sjunga på. Den kan bli hur bra som helst den här :D

--- Slut citat ---

DÅ har nog fått koll på den jobbiga biten...slipper sitta och kopiera och kursivera texterna. I-landsproblem men ditt sätt blir klart smidigare. TACK för hjälpen.
Jaså BiB!? Det prg spelar rätt tight så det tar jag som en komplimang :-)
Trummorna - det är nog det som flest har kommenterat här. Får väl fundera på dem... Men ärligt i min lyssning låter de rätt tunga och distinkta *hm* Någon som kan sätta mer ord på vad som saknas för att det skall passa!? Hi-haten har jag fattat att den bör sänkas och ev följa Astis råd med lite laboration med volymerna på varje anslag.

Är det någon som har något råd kring trummorna så upp med det på bordet...tar tacksamt till mig!

Tack för tyck Eddi - det kommer att bli riktigt bra, sanna mina ord :-)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion