Kontrollrummet

[Palm] Lite Rock på G

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Hej hej!

Dags att avverka ett av mina nyårslöften....minst två låtar under året ut på KR. Ja, vad är detta!? Det är egentligen ett försök att visa en kompis vilka gitarrljud man hittar i logic istället gör garageband. Detta blev det jag skickade iväg till honom.

Eftersom jag inte sjunger så blir det ju instrumentalt - jo, jag vet det är jobbigt men jag håller på med en version där jag försöker lägga en sångslinga för att visa vad JAG tänker mig...den kommer.

Alla kommentarer välkomna, får väl ducka nu med tanke på debatten på forumet :-) Vet ju inte hur detta fungerar men vi testar. Det kommer ytterligare en låt. De är väl inte direkt lika och det är det jag vill visa.




Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Låter väldigt nice, du har en bra melodi tycker jag. Dock längtar jag i denna efter ännu mera tyngd/tryck och ilska, samt en ylande eller growlande röst  ;) Men det kanske kommer, blir spännande att följa!
Plinkar på en låt...


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Tack så mkt för dina tankar....

Jag ler när jag läser din efterfrågan på growl - min röst ligger nog inte riktigt där :-) tyngden skall jag titta mer på - har kanske tagit bort för mkt på basgitarren.

Skall försöka lägga en sångslinga som visar hur jag tänker mig melodin - mkt arbete med melodyne.

Tack
/Palm


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skönt att höra ditt sound på kontrollrummet!
Tajt spelat här också. Sång "is da shit", det som kompletterar en bra background.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Hej och tack....

Klart man måste "våga" sig upp på kontrollrummet. Finns många som kan ge råd om utveckling här. Men visst det är ett steg att ta... lite beroende på hur man själv är som människa...
Jag håller med dig....SÅNG "is da shit" det är lixom låten oavsett hur kul, bra eller dålig bakgrunden är. That´s life :-) Men jag jobbar ändå vidare. Finns ju melodier som vill ut lixom och då får man ju knåpa.

/Palm


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Ja var inte rädd för oss vi bits bara vid behov :P haha nej då, schysta sound, var är sången slurp :P
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Skönt gitarrljud, basljudet gillas också. Finemang och tight.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)