Forum > Färdiga produktioner

Plinka & pxm; cover av "Girls Next Door"

(1/6) > >>

pxm:
Edit; Plinka sätter låtens head med solfege´klockrent och gör dessutom ett riktigt häftigt solo !!!!!

//

Jag gillar ju reharmonisationer av Blues 12;an. Pat Metheny  :wub: har gjort en riktigt häftig JazzFunkBlues. Den heter "Girls Next Door".
Detta är min version av den låten.Bas, piano, hela vampen, och melodin, låtens head, är Pat Methenys. Fst jag har arrat det litet annorlunda jmf med orginalet. Congas är loopar och trummorna Studio Drummer. Solot/improvisationen är dock min egen-jag har visserligen transkribtationen av orginalets solo men kan tyvärr inte hänga med i svängarna riktigt... :lol:

Här är orginalet som kom 1995 i ett Grammybelönat album;

God Fortsättning... :)

mvh

Gurano:
God fortsättning på dig med!
Jag tror att det behövs mer variation (känns nästan fel att säga mer variation när guran lirar som den gör men det är nog det jag menar ändå). Det är mycket same same utan att något eg sticker ut. Lägg in några schyssta brake här å var som är roliga att lyssna till så lyfts helheten. Ändra trummotna oxå lite här å där.

Tja så tänker jag
/G

pxm:
Tack, Gurano !!! :)
Dubbade leadgitarren, ändrade trummorna litet, lade basen i mitten.
Skall jag sätta ut/behövs det voicing med Alicia´s Keys eller tar det bort nakenheten och enkleheten i min version..????
I sådana fall kanske jag skulle slänga på litet Funktrummor från Studio Drummer ????

mvh

Edit;

Jag lade på piano och Funktrummor i sista versionen som är uppe i trådhuvudet nu !!!! :)
Låtens interludium är inte med-det var för svårt för mig att spela, så min version är mycket kortare och har en mindre mängd takter på solobiten också....Jag är ju inte Pat Metheny direkt och jag skulle tycke det var svårt att göra ett solo på en 7 minuter som håller intresset uppe hela tiden..

Nå, det är en egen version (och är menat att det skall vara det !!), visst-om ni jmf med orginalet, hör ni då vad det är för sång jag försöker mig på ???? :)

mvh

pxm:
Eh-kan jag flytta denna till avdelningen för Färdiga Demos nu ?????
Eller är det mer som skall göras ???? :)
Pat Metheny Group brukade ha solmisation med i o f s......
Det är bassisten Richard Bona som sjöng solfege´ då.....
Jag skall fråga en forumit jag tror kan klara av det innan jag flyttar den här....
Hoppas !!!!  :)
Solmisation  :wub: är ju bara sååååååååååå coolt och sååååååååååå vackert, alltså..................... :)
mvh

Edit; Version 04; Ändrade litet mer i trummorna , bytte en limiter mot en maximazer på masterbussen för att få fram litet mer dynamik.
EQ;ade om sologitarren  som spelar improvisationen i mitten av låten !!!!  :)
Det här kan bli riktigt bra - det låter äkta afro-american !!! :) Funderar på att lägga till orginalets interludium men har ännu ingen ide om hur jag skall arra det....... :) Vad tycker ni ??? Förslag ????? Eller fungerar låten som den är nu - utan interludium ???

Edit; Version 05; Bytte sound på sologitarren i improvisationsdelen, spelade in kompet/ackorden med gitarr till låtens interludium och lade på trummor. Det får räcka så...-ingen bas och inget piano eller congas i det avsnittet...Om inte ni tycker annorlunda d v s. :)

pxm:
Ny version med låtens hela interludium i trådhuvudet nu... :)

mvh

Edit;
Har ställt nivåerna bättre och pannat litet mer på piano och congas.... :)
Hur tycker ni att det låter nu ???? Bättre eller sämre ????

mvh

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion