Måste hålla med föregående talare.... Testa en massa innan du gör ett impulsinköp. Kan vara som Max säger, låter bra uppe vid dina öron och får du väl testa med en mickningen som är lite annorlunda.
Men följ hans råd och be någon annan spela lite och micka upp den. Kolla om du har någon polare med hyfsade mickar du kanske kan låna och experimentera med.
Visst jag förstår suget efter en ny gura men om du skall vara riktigt säker på en bra inspelningsgitarr får du kanske dubbla din insats, är det värt det? Men om du testar och experimenterar så kan du kanske halvera din insats....låter bättre i mina öron. Halvan går då kanske till en ny mick... Men du har nog egentligen koll på dessa förslag själv .....eller hur? Men en NY gura är en ny gura :-)
/Palm
Jag skulle aldrig köpa en ny gitarr...

Nylon - mickar den jag köpte på blocket för 300 spänn, av en tjej för något år sen.
Stålsträngad - mickar den jag har från 1970-talet.
Resonator - mickar den jag har "investerat" i, för att få det plåtiga - nästan banjo-liknande, Low Fidelity-soundet.
Skulle inte komma på idén att köpa en ny stålsträngad gitarr för att min gamla låter dåligt. Och jag är inte heller så jäkla noga med mickningen. Använder B1-mikrofonen (1000kr) nån decimeter framför 12:fte bandet om jag inte orkar vrida ner Röde NT1-micken (2000kr?). Försöker ha micken närmare de ljusa strängarna än de mörka - alltså i höjdled framför gitarren. Försöker undvika att få med direktljud från ljudhålet på gitarren.
Bättre mickar är jag inte intresserad av.
Jag har däremot köpt nya stålsträngar som jag ska byta till om jag nån gång inte är nöjd med ljudet från gitarren. Köpte av den anledningen också strängar till nylonsträngade gitarren förra veckan, om jag vill få ett bättre ljud på den.
Sitt och spela och få till dynamiken i gitarrspelet och njut av framgångarna så blir du också mer nöjd med inspelningarna. Lek mer och testa mer (om du har tid).
Jag tror mer på trollkarlen än trollspöet, för att använda ett uttryck jag hört några gånger från en annan kr-medlem...