Forum > Färdiga produktioner
Svartsaft - You
SvartSaft:
Tack Fredrik! Vilken supersnäll kommentar! :wub:
Nu när jag lyssnar igen så har du nog rätt angående basen. Den hörs lite väl otydligt där på verserna. Blir så döv för såna saker när jag suttit och mixat för länge...
Angående sången så är det faktiskt under planering att låta Åsa (medlem här på forumet med det nicket) sjunga på låten. Det kan bli fränt!
1up:
Gillar mixen jättemkt! Gött sound. Trummor, bas och gitarrer låter fett ihop.
Läste nyss andra har kommenterat sången innan. Och jag instämmer med att resten av paktet är så fint gjort så sången får gärna spelas in igen med mer attityd och tryck.
Det instrumentala låter generande bra. :( :wub:
MrPhil:
--- Citat från: SvartSaft skrivet 13.08.2007, 00:43:07 ---Angående sången så är det faktiskt under planering att låta Åsa (medlem här på forumet med det nicket) sjunga på låten. Det kan bli fränt!
--- Slut citat ---
Kan bli hur fränt som helst med den kontrasten! :)
Mixen: alla distade gitarrer låter helt urgröpta på mellanregister, o där tappar du både energi, tydlighet, aggression o faktiskt tyngd! Trummorna känns likadant behandlat. Jag förstår precis vad du vill åstadkomma, men resultatet blir tvärtom. Vanligt fel i början ;)
Jag vet inte om ljuden låter så här inspelade, men om du använder EQ på spåren, sätt alla i bypass läge o gör en mix av det. Sången behöver du inte fippla med. Lyssna sen hur du upplever ljudbilden.
Åsa:
--- Citat från: MrPhil skrivet 20.08.2007, 18:17:50 ---
--- Citat från: SvartSaft skrivet 13.08.2007, 00:43:07 ---Angående sången så är det faktiskt under planering att låta Åsa (medlem här på forumet med det nicket) sjunga på låten. Det kan bli fränt!
--- Slut citat ---
//MrPhil - Då hoppas jag verkligen att jag kan lyckas få dig att lyssna till texten jag sjunger ;) Ska tänka på tipsen du gav mig tidigare!
--- Slut citat ---
MrPhil:
--- Citat från: Åsa skrivet 24.08.2007, 17:04:44 ---
--- Citat från: MrPhil skrivet 20.08.2007, 18:17:50 ---
--- Slut citat ---
//MrPhil - Då hoppas jag verkligen att jag kan lyckas få dig att lyssna till texten jag sjunger ;) Ska tänka på tipsen du gav mig tidigare!
--- Slut citat ---
Ser fram emot lyssning! Hojta till när det är dags!
--- Slut citat ---
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida