Forum > Demolåtar
NO man is a ialand.. finaly a day to love (tack Plinka) nu med litet skrik +mer
MaxB:
--- Citat från: tigersoul skrivet 02.01.2014, 16:57:18 ---Det är rösten man inte kan lära, o den har du klockren! så skit i grammatiken, är väl inte värre än att du slänger upp en text o får den rättad. Tänk om man kunde göra likadant med rösten :P
--- Slut citat ---
Skriver under på det klockrena!
Är det inte standard att rätta rösten med Melodyne?
ynot:
--- Citat från: MaxB skrivet 02.01.2014, 17:36:55 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 02.01.2014, 16:57:18 ---Det är rösten man inte kan lära, o den har du klockren! så skit i grammatiken, är väl inte värre än att du slänger upp en text o får den rättad. Tänk om man kunde göra likadant med rösten :P
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
borde gjort det tror jag sjunger om lite toner istället :rolleyes: ;)
tigersoul:
Melodyne har väl sin plats på sina ställen, ni vill inte veta hur mkt de stora artisterna "rättas" i studiorna ujuj, men jag försöker att aldrig använda mer än behövligt, helst och ofta, ingenting alls.
ynot:
Ibland är det riktigt värdefull hels som ett verktyg för att se hur off eller on man är
Emulator:
--- Citat från: MaxB skrivet 02.01.2014, 17:36:55 ---
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Kan man undvika melodyne så gör man det. Däremot är herr topps taggtråd inte skitenkelt för alla editorer att hantera. Jag har ju haft förmånen att mixa sångtagningar, och skall man rätta till något så brukar det bli bäst med manuell knuffning av enskilda toner :D
Blir bra detta Tony. Gillar röstläget!
Det jag tycker du skall tänka på i sången är att ha melodin i huvudet så att rätt ton ramlar ut direkt. Din makalösa röst och snygga glidningar räddar ju i princip allting, men det blir helt magiskt de gånger du sjunger spot on.
--- Citat från: ynot skrivet 02.01.2014, 16:55:43 ---Brukar säga att jag har en släng av dyslexi
Tror iofs att det mest beror på att jag är rätt dum i huvudet :)
Skrik kommer
--- Slut citat ---
:lol: höll på att spraya kaffe i hela studion när jag läste det där :lol: :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida