Forum > Demolåtar
NO man is a ialand.. finaly a day to love (tack Plinka) nu med litet skrik +mer
ynot:
har flex pitch i logic x funkar rätt bra ,har inte tagigt sång lektioner än. mest för att jag är för feg.
provade lite på denna låten missade sjunga ett c o tog d istället låter ju inte sur bara lite fel men melodier o jag , träna träna
Tokai:
Låter det konstigt om jag tycker det här låter smakfullt?
Arret är nämligen väldigt preciserat. Finns ett ställe närmare slutet där disten på sången ökar precis innan stoppet. OJ! Häftigt! Finns många andra stället med många bra arr värdigt en bra producer. Fast slutet är inte bra. Förstår tanken men borde kanske nåt efterklingande kort reverb.
Tajt som tusan! Samtidigt tror jag vill att du ska ha det här låta grymmare än så här. men vad gör man one man band? Bättre än så här gör man nog inte.
ynot:
I brist på förstånd o sådant satte jag mig o pillade rätt ett par toner sjöng in lite nytt
prodda o runt drog i allt jag hittade
är rätt nöjd vilket är ett tecken på att man är ute på tunn is ofta
O tack Plinka blev lite ljus där till slut
OM någon orkar lyssna o jämföra skulle det göra mig jätte glad
Tony
nått fuck up med slutet fick en bas trumma att ringa ut så fint
MaxB:
--- Citat från: Emulator skrivet 03.01.2014, 15:02:21 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 02.01.2014, 17:36:55 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 02.01.2014, 16:57:18 ---Det är rösten man inte kan lära, o den har du klockren! så skit i grammatiken, är väl inte värre än att du slänger upp en text o får den rättad. Tänk om man kunde göra likadant med rösten :P
--- Slut citat ---
Skriver under på det klockrena!
Är det inte standard att rätta rösten med Melodyne?
--- Slut citat ---
Kan man undvika melodyne så gör man det. Däremot är herr topps taggtråd inte skitenkelt för alla editorer att hantera. Jag har ju haft förmånen att mixa sångtagningar, och skall man rätta till något så brukar det bli bäst med manuell knuffning av enskilda toner :D
--- Slut citat ---
Jag har inte lärt mig att använda melodyne och uppskattar att rösten är mer levande...
Plinka:
:D :D
Ja, bättre så här tycker jag! Snyggt tungt och läckert ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida