Forum > Demolåtar
MaxB - These Days (Jackson Browne)
MaxB:
Testar fingerplock för att se om jag klarar att spela denna cover.
Det finns inget som säger att det är lätt att få allt på plats...
Eddi:
Berömvärt att du ger dig på en sån här. Tycker du klarar fingerplocket ganska bra trots att det känns lite stressat och det uppstår liksom en konflikt mellan sång och plock emellanåt. Jag skulle inte vara i närheten av det här om jag försökte så mot den bakgrunden fullt godkänt.
MaxB:
--- Citat från: Eddi skrivet 02.01.2014, 04:49:52 ---Berömvärt att du ger dig på en sån här. Tycker du klarar fingerplocket ganska bra trots att det känns lite stressat och det uppstår liksom en konflikt mellan sång och plock emellanåt. Jag skulle inte vara i närheten av det här om jag försökte så mot den bakgrunden fullt godkänt.
--- Slut citat ---
Ja, det är lite stressigt att hinna plocket ibland. Ser nu att jag gjorde ett försök redan i maj 2013
equality:
Kommenterade denna sist du hade en video med denna. Går lite för snabbt och jobbig akustik. Bättre plock än sist tror jag. Vad är syftet? Underhållning på lokala pizzerian? Inte JB's bästa men en brea låt är det.
MaxB:
--- Citat från: equality skrivet 02.01.2014, 08:59:51 ---Kommenterade denna sist du hade en video med denna. Går lite för snabbt och jobbig akustik. Bättre plock än sist tror jag. Vad är syftet? Underhållning på lokala pizzerian? Inte JB's bästa men en brea låt är det.
--- Slut citat ---
Syftet: Jag utsätter mig för prövningar.
Vet inte vad framtiden bjuder på men jag övar mig mer nu än förr på att stå på egna ben, med gitarr och sång.
Ett problem med en eventuell framtid som sångare på den lokala pizzerian är att jag inte kan så många andra låtar, såna som man hör andra sjunga.
Jag tror pizza-ätarna förväntar sig "Sweet Home Alabama" men det enda jag kan bjuda på i den vägen är: "In my world".
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida