Forum > Färdiga produktioner
Coventina
Asti:
Jättesnyggt sound på helheten och speciellt gitarrerna! Även fyllig, fin bas.
Fin sång av Plinka som är snyggt inmixad.
Det finns dock ett distljud/rumble i introt vid 5, 7 och ca 9 sekunder och
som även återkommer senare i låten, som verkar ha med trummorna att göra...
Fixa det så tycker jag det låter färdigt (kanske förutom gitarrsolot då)!
/Asti
Henric:
--- Citat från: Asti skrivet 18.05.2014, 10:27:46 ---Jättesnyggt sound på helheten och speciellt gitarrerna! Även fyllig, fin bas.
Fin sång av Plinka som är snyggt inmixad.
Det finns dock ett distljud/rumble i introt vid 5, 7 och ca 9 sekunder och
som även återkommer senare i låten, som verkar ha med trummorna att göra...
Fixa det så tycker jag det låter färdigt (kanske förutom gitarrsolot då)!
/Asti
--- Slut citat ---
Tack! :wub:
Gitarrsolot är så sakteliga på väg, har kallat in expertishjälp.....vill ha ett riktigt fett gitarrsolo typ Yngve M....typ!
Det du hör i introt är en ljudeffekt en rebel Canon som jag avfyrade för att få lite mer sug i introt! B)
Jag tycker det blev fräckt iaf...
Henric
Plinka:
Och jag upptäckte nu när jag hör mixen att jag nog råkat skicka waver i fel bpm, hör att det inte synkar perfekt ;) Men vi får åtgärda detta....
Annars supersnygg mix :D
Henric:
--- Citat från: Plinka skrivet 18.05.2014, 12:11:36 ---Och jag upptäckte nu när jag hör mixen att jag nog råkat skicka waver i fel bpm, hör att det inte synkar perfekt ;) Men vi får åtgärda detta....
Annars supersnygg mix :D
--- Slut citat ---
Dom ligger som sagt i synk, märks direkt när man ska klippa om det varit fel bpm vid inspelningstillfället! B)
bjurte:
Djävlars vilken skön dänga ni fått till, kalas fint sound och snyggve sång från Plinkan..
Osynk tror jag inte, men jag kan ana att sången kommer in några microsekunder sent, så kanske att ni ska prova att flytta sången några myrben. ;)
Kan i alla fall vara värt en test, men det hindrar inte denna låt från att vara Skitbra ändå..
En av dom bättre i år faktiskt, Bravo!! ^_^
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida