Forum > Färdiga produktioner

Coventina

<< < (4/14) > >>

Henric:

--- Citat från: equality skrivet 04.01.2014, 19:17:30 ---Trummorna i introt låter som en mindre jordbävning  :D men det är gött!
Wah-wah guran är fräck likaså.
Harmonika-Mike i Boden kanske nappar på detta. Hör med honom.

--- Slut citat ---

:P Har faktiskt använt ett "Rebel Canon" ljud i början - som komplement till trummorna - blev fräckt!

Tack för tips!

Jag ska jobba vidare med kompet imorgon och försöka få ihop en refräng...

MaxB:
Eftersom jag inte vill utge mig för att vara en 1) bra 2) rocksångare så ligger jag lågt.
Om det däremot finns en färdig sångmelodi och text, kan det ibland vara lockande att prova, även om 1) och 2) inte är uppfyllda.

Bra om du hittar nån som kan och vill göra mer än så... 

Emulator:
Det låter lite snällt om allt. För snällt, och blastbeatkaggar är coolt men behöver nog en virvel med lite mer bacon i. Nu blir det lite som lasse stefans vevar på innan sista dansen. Grymt bra ansats, men den behöver grymmas till lite :)

Henric:

--- Citat från: Emulator skrivet 04.01.2014, 21:47:17 ---Det låter lite snällt om allt. För snällt, och blastbeatkaggar är coolt men behöver nog en virvel med lite mer bacon i. Nu blir det lite som lasse stefans vevar på innan sista dansen. Grymt bra ansats, men den behöver grymmas till lite :)

--- Slut citat ---

Tack för kommentar!  B)

1) Lasse Stefanz stavas med z på slutet by the way....

2) Projektet är ännu bara i sin linda...helt klart är att det kommer att bli denna virveln, har testat en del andra men gillar denna!

3) Ska fila lite på refrängen och försöka få till själva formen, sen tror jag att det hela kommer att grymmas till lite per automatik när sång och framförallt sologitarren kommer på plats, den som lever får se eller höra snarare i detta fallet!  :lol:

MaxB:
Se!

Du slänger förstås upp en video!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion