Plinka levererade superfiler med solfege´,ett coolt solo och en suverän stämma!!!!!!
Versionen finns i trådhuvudet nu....

@equality.
Tack, tack-ja det blev litet långt ned på oktaverna för pianot i interludium....
Egentligen (som i orginalet ) skulle det stycket spelas med trumpet och solfege´ (Pianot skall ta ackorden då.) men jag kan tog ut solfege´s för Bluesskalan till Plinka för låtens head istället.....
Första gångerna jag lyssnade på den här låten i orginal tyckte jag att det partiet, interludium, var väldigt konstigt...
Det är linjärt komponerat och ackorden likaså. De är väldigt konstiga och knepiga att ta...
Jag har ju noterna och ackorden men på live videon spelar de utan interludium utan notblad. Jag förstår inte hur de kan komma ihåg ett
sånt knepigt stycke i huvudet.

Det är en riktig bas b t w......En Yamaha med aktiva mickar...och en gitarr som tar ackorden över bassträngarna
utan att plocka bort roten i just det stycket.
Edit; eller menar du vampen/groovet i impro/solodelen ???? Där basen spelar roten
och pianot resten av ackordstonerna samtidigt ?? Mycket bas på basen och mycket hårt skuret på pianot. Kan kanske upplevas som om det krockar om man tänker att även pianot spelar ackordens rot ?? Jo, det kanske kan upplevas som tjatigt. Det är 48 likadana takter i rad enligt
partitaturet som mal på och det kan vara svårt att fylla det med intressanta fraser. Fast jag tycker vi lyckas ganska bra...

Nej , jag spelar inte Conga´s....Det är loopar...
mvh
Edit;
Master 02 uppe i trådhuvudet nu. Har fixat nivåerna bättre nu (hoppas jag.).