Hej!
Det låter helt ok tycker jag. Inga direkta missar någonstans.
Problemet är ju att ni har valt att göra en cover på en sådär überprocessad låt, där ljudingenjörer kan sitta några timmar med melodyne för att fila bort hårklyverier på sångspår, och ägna rätt lång tid till att slipa på soundet.
Så det låter lite för tunnt om denna, och framförallt så låter sången blek i jämförelse med orginalet. En elak jämförelse, men så är det. inte dålig sång, men lite avslut här och där som inte limmar 100%, lite svengelskt här och var, och nån sur ton eller missad dub.
Det är inte alls dåligt, men detta är ju risken ni tar med en sover som dennam -att man osökt jämför med orginalet.
Jag tycker ni skall göra en mer egen variant istället, se till att ha något som sticker ut. Dista sången lite? på med gitarr genom hela låten, kanske göra den mindre disco och mer indie. Vete fåglarne, men något eget. Då jämför man inte.
Nu låter det som värsta gnället, och det var egentligen int meningen. Det är riktigt bra gjort, och hade det inte varit en cover på juste en sån här låt hade jag nog inte reagerat på småsakerna.
Välkommen hit btw