Forum > Demolåtar

Tigersoul - New years eve - 1F

<< < (2/6) > >>

tigersoul:
Godens dagens igen!

Då har jag fibblat en stund i studion (tacka gud för dagis). Åtgärder såsom följer:

- Gitarr har ansats i basen o så har jag vänt upp o ner på effektlådan i jakt på något som kan fixa lite godis på höjden. Det slutade med någon form av exciter som låg o skräpade. Har även lagt en lätt stereoeffekt på guran för att få lite bredd. Blev det FÖR tunt i basen i början nu kanske innan elbasen kommer in?
- Sänkt strängarna till att vara ett bara vagt "sus" som ger lite skimmer, funkar det el är det bara underligt?
- Lagt till nylongitarr på skoj för att se hur det blir. Den är programmerad så har slagit halvt ihjäl mig med effekterna för att försöka få fram lite realism. Jag lirar inte nylonare bra nog för att dra in något sådant här live, tyvärr.
- Mindre s i sången åtgärdat, vill dock inte ändra komprimeringen tror jag, tycke det blir för mkt för denna typ av låt.
- Sänkt vokalpaketet något.

Körerna är INTE åtgärdade än så länge, väntar på att få in tjejkör på överstämman innan jag synkar upp resten.
För en gångs skull åtgärdade jag i princip allt som påpekades förutom komprimeringsnivå på sång o Max förslag på "stereo reverb" blev bara på guran än så länge o kanske inte riktigt på det sätt som föreslogs ;)

Senaste versionen här OCH i första posten helt automagiskt:

Länk för groddjur: https://soundcloud.com/kristian-tigersoul/new-years-eve

Asti:
Stillsam, fin låt! Tycker den stålsträngade låter OK så här.
Vill man ha ett fylligare gitarrplock kan man ju alltid lägga
två kompletterande plock utpanorerade ca 40% åt varsitt håll...
De lugna stråkarna fyller på precis lagom i mitt tycke.
Den nylonsträngade tycker jag däremot rör till det lite i mitten.
Jag hade nog försökt spela lite långsammare och panorerat den något åt
ena hållet så att den särskildes mer från det övriga. Den kan gärna ha lite mer reverb också...
Pianot kunde gärna utvecklas lite så att det inte bara är ackord utan lite mer spel.
Det räcker med att fylla på några toner här och där, inget kontinuerligt spel.
Kören behöver synkas bättre, men ska det till en tjejkör så antar jag att du åtgärdar det då!
Den blir bra den här!
/Asti

equality:
Bättre ljud på guran! Mindre bummel och lite crispigare, bra jobbat! Snyggt när pianot kommer in. Jättesnygga nylonprylar men skulle nog varit något mer återhållen där, kanske väntat en vers med dessa men ta för sjutton inte bort dem. Gillar denna mer och mer.

MaxB:
Jag skiter i allt som skrivits av dig om skräpljud på gitarr, för helheten är bra nu, tycker jag. Även introt med bara gitarren.
Nylonräkorna borde du hålla tillbaka. De behöver inte vara med så ofta, för då framträder plasten i midiinstrumentet för tydligt.

Roffe H:
Snyggt, härlig bredd på mixen och snygga stämmor.  :)
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion