Forum > Demolåtar

Tigersoul - New years eve - 1F

<< < (4/6) > >>

tigersoul:
Uj uj här hade det kommenterats o blivit alla möjliga förslag på linan här...

Ny version uppe nu. Jag har åtgärdat körstämmorna o lagt in en tjejröst på överstämman som tänkt. Känns som jag uppnått det jag hade tänkt med stämmorna. I övrigt har jag ändrat lite nivåer o försökt få nylonaren lite mer realistisk men det är inte lätt att verkligen få det att låta äkta. Övervägde för en stund att plocka ned nylonguran från väggen o ge det ett försök men inser att det nog mest kommer bli svordomar att få fram ett liknande komp.

Svengelska? Jag som var så glad att ingen hade klagat om Engelskan för en gångs skull *mutter skruv...* Är ett ständigt aber som är svårt att arbeta med det där!

Det kom lite vilda förslag här, låt se.

Pana nylonen, ja den rör till det i mitten faktiskt!
Fylligare pianospel - ett bra förslag till, ska överväga den möjligheten!
Tuffare komp efter 2.34 - intressant idé men lite väl ambitiöst kanske arbetsmässigt.

Eddi: Synd du inte gillade, mer rymd än så här kommer det nog inte bli då jag hela tiden haft en ganska akustisk tanke med låten med få instrument. Smaken är som baken, vissa stinker mer än andras hö hö  :wub:

Länk för grodor: https://soundcloud.com/kristian-tigersoul/new-years-eve

EDIT: VAD SÄGER NI om kören i sista refrängen. Den kommer in med en fördröjning mot leaden, är det snyggt eller bara fult? :P Kunde aldrig bestämma mig.

Wernborg:
Fin låt.

Gitarren är fortfarande lite rumlig. Kanske är det ditt rum som kommer med på inspelningen. Eller ska miken närmare gitarren bara, pekandes längre upp på halsen än nu kanske?

Midigitarren kan sållas i ja. Och stråkarna kanske kan försvinna helt.

Bra!

MaxB:
kul med så mycket kompetens på kr. Och många låtar som presenteras, har svårt att hinna lyssna på all fin musik. Det här låter fortfarande eget och bra!

tigersoul:

--- Citat från: Wernborg skrivet 30.12.2013, 19:53:15 ---Fin låt.

Gitarren är fortfarande lite rumlig. Kanske är det ditt rum som kommer med på inspelningen. Eller ska miken närmare gitarren bara, pekandes längre upp på halsen än nu kanske?

Midigitarren kan sållas i ja. Och stråkarna kanske kan försvinna helt.

Bra!

--- Slut citat ---

Rummel finns nog kvar ja, kanske kan vara rummet... satt inte optimalt när jag spelade in, borde ha suttit i sånghörnet för optimal dämpning men satt istället framför skärmen pga mkt klippande o svärande. Kanske kan det även vara mic jag hade kring 12:e o pekade MOT ljudhålet en aning.

Midi gitarren, käckt namn, ja den kan nog jobbas vidare med. Bäst vore att plocka ned nylonaren o ge den en omgång men jag vet inte om tapeterna kommer sitta kvar uppe med alla svordomar som kommer ljuda...

Stråkarna har jag nog blivit lite förälskad i nu, tycker de ger "luft" till sista versen på något sätt, det limmar ihop det lite med nylonaren o allt från att ha varit så pass akustisk. Opinions may vary :P

--- Citat från: MaxB skrivet 30.12.2013, 23:49:53 ---kul med så mycket kompetens på kr. Och många låtar som presenteras, har svårt att hinna lyssna på all fin musik. Det här låter fortfarande eget och bra!

--- Slut citat ---

Instämmer, ibland har jag en lång lista på saker att lyssna av. Underbart vad mkt bra det görs här. Mindre underbart vad skit det låter jämförelsevis om det mesta som faktiskt kommer ut i mainstreamen.

--- Citat från: drloop skrivet 30.12.2013, 23:58:23 ---Bra låt! Jag läste fel förstås, New Waves Eve! :)

--- Slut citat ---

Kände du dig lite new ageig ikväll? :P Nä det var New years den här gången, ska inte ge mig in på plinkas område det gör hon så bra själv ;)

tigersoul:
Uppdaterat min lilla nyårstruddelut igen.

Har fått en del kritik för monogitarr som känns trist i mitten så jag har använt lite ADT för att åf ut den mer på sidorna här och gjorde detsamma med midinylonarn. Jag kan lyssna 20 gånger på båda versionerna o fortfarande inte säga vilken som blir bäst så ni får avgöra här gott folk. Det känns som lite krisp försvinner när man breddar den, men det känns också som att det kanske blir en bättre rymd o lite renare i mitten.

La även på lite ljudeffekter som jag tyckte var lite trevliga, men kanske inte passande? Tyck till!

Borde göra något åt nylonaren också men det är ett kapitel för sig, provat lite andra varianter men det blir bara variationer på samma tema o tar massor av tid i anspråk utan att leda till något. Nylonfix står kvar på schemat, sen får det nog börja likna klart, den har ju en deadline som redan är bruten ;)

Länk: https://soundcloud.com/kristian-tigersoul/new-years-eve

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion