Forum > Demolåtar
Gurano & Girly - Dream on!
Gurano:
--- Citat från: Emulator skrivet 27.12.2013, 02:38:14 ---ja precis, det ÄR ju i takt men man fattar det inte direkt LOL
jag skulle hålla sättningen såhär, och göra ramar med ackord, skicka till Hmike eller ynot för lite vox, och sen fila vidare.
Bluesrock med lite progressive :D
--- Slut citat ---
Ja vi får se om någon vill sjunga?
--- Citat från: MaxB skrivet 27.12.2013, 07:35:51 ---Ja, det är en bra grund med skäna gitarrsvängar.
Men trummorna förvillar med denna takt.
Drömscenariot initialt kunde vara att få trummorna rätt, som en trummis tänker, sen hitta en bas och därefter få sång från någon av nämnda källor, som exempel.
--- Slut citat ---
Tackar
Ja vi får se vad som sker. Har i alla fall ändrat trummor lite. Lagt på lite mer gura på reffen och på slutet. Bas kommer vad det lider - tror jag!
Någon som vill sjunga något på denna?? - den går i 100 BPM - skicka i så fall föst ett PM till mig
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/DreamOn.mp3[/mp3]
/Gurano
Asti:
Skön grund och snygga gitarrer som alltid!
Trummorna är lite tunna. Vill ha mer tyngd i dom!
Håller med Emulator vad gäller ev sång - be ynot eller Hmike.
Här behövs en röst med attityd. /Asti
Gurano:
--- Citat från: Asti skrivet 27.12.2013, 18:28:00 ---Skön grund och snygga gitarrer som alltid!
Trummorna är lite tunna. Vill ha mer tyngd i dom!
Håller med Emulator vad gäller ev sång - be ynot eller Hmike.
Här behövs en röst med attityd. /Asti
--- Slut citat ---
Tackar
Ska kolla över trummorna - men jag är osäker på om du menar att det är tunna = fel trummor eller tunna = behöver fyllas i soundet?
Själv tycker jag att de svävande "jazz"trummorna utgör en skön kontrast till gurorna och hänget!
Vi får väl se om någon vill sjunga .. eller så dör denna låtdöden - som alltsom oftast!
/Gurano
equality:
Gott flum. Lite Doorsvibbar, som de kanske låtit i detta årtusende. Snyggt! Gillar också ditt reverb. Kan du säga något om det? Sång är ju det som fattas förutom bas.
Gurano:
--- Citat från: equality skrivet 28.12.2013, 02:42:07 ---Gott flum. Lite Doorsvibbar, som de kanske låtit i detta årtusende. Snyggt! Gillar också ditt reverb. Kan du säga något om det? Sång är ju det som fattas förutom bas.
--- Slut citat ---
Tackar kul att du gillar.
Bas kommer jag att lägga på själv men eftersom sång inte är min starka sida så hoppas jag på KR :D
And reverbet så finns inte så mycket att säga - jag använder det som finns i min nya rig helt enkelt :D
Sologuran är ganska torr (bara lite twang reverb) jämfört med den andra guran som gör grundbeatet (där finns lite Tape echo och psychedelay). Sedan finns det så klart lite rymd i synthen - så på det stora hela finns en del olika slags reverb ... men som sagt så ville jag hålla bluessologuran tämligen torr ... Vet inte om du blev klokare på detta :lol: B)
Men jag leker med min nya rigg som jag är ganska nöjd med.
/Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida