Forum > Demolåtar
TEMU: Cry Myself Blind (new day)
Emulator:
tack ska han ha! Det underlättar ju helt klart att ha något så unikt som herr topps röst att labba med, och sångeffekten kommer från vänersnäs mostly.
i övrigt så försöker jag mest fånga en känsla, och skruvar tills den infinner sig. typ?
kul att det uppskattas!
MaxB:
Suggestiv rytmik!
Har inga direkta referenser till det här tunga ljudlandskapet så det är svårt att komma med något kreativt.
Bara att pianoslingan som finns initialt (och kommer tillbaka i slutet) borde spela någon sväng till, i början, då låten ändrar karaktär, för att bära med sig en del från introt till nästa del - från 41 till 50 (om inte längre).
tigersoul:
Fångar mitt intresse direkt! Känns som någonting från en film, ser män springa på tak :P
Breakarna är inte så bra, de bygger inte spänning utan man sitter mer o väntar bara o undrar vad som hände. Men tror de kan göras bra med lite filande! Saknar också nästan ett b(c?)-tema där sångaren går upp i en skorrig skriksång o hela skiten brakar lös totalt. Men det är ju bara min spontana idé. Mycket intressant projekt, väldigt olikt det mesta på KR i positiv bemärkelse, jobba vidare! stor tumme upp!
Emulator:
--- Citat från: MaxB skrivet 27.12.2013, 07:28:52 ---Suggestiv rytmik!
Har inga direkta referenser till det här tunga ljudlandskapet så det är svårt att komma med något kreativt.
Bara att pianoslingan som finns initialt (och kommer tillbaka i slutet) borde spela någon sväng till, i början, då låten ändrar karaktär, för att bära med sig en del från introt till nästa del - från 41 till 50 (om inte längre).
--- Slut citat ---
Tack Maxb!
Bra synpunkter, vi skall kika på det hela!
--- Citat från: tigersoul skrivet 27.12.2013, 11:13:48 ---Fångar mitt intresse direkt! Känns som någonting från en film, ser män springa på tak :P
Breakarna är inte så bra, de bygger inte spänning utan man sitter mer o väntar bara o undrar vad som hände. Men tror de kan göras bra med lite filande! Saknar också nästan ett b(c?)-tema där sångaren går upp i en skorrig skriksång o hela skiten brakar lös totalt. Men det är ju bara min spontana idé. Mycket intressant projekt, väldigt olikt det mesta på KR i positiv bemärkelse, jobba vidare! stor tumme upp!
--- Slut citat ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 27.12.2013, 11:13:48 ---
Takspring är ju intresant i sig :D
Du sätter fingret direkt på våra tankar med. Sista konversationen gick kring en ny version utan sång helt för att Ynot skall jobba med melodier etc. Personligen så skulle jag vilja ha två delar till, en med ljus mer finstämd känslig sång, och en där som du säger barkar iväg alldeles åt skogen med allt.
Bra synpunkter med breaken, vi får försöka limma ihop det lite mer, kanske med Maxb's ideer om att använda pianot.
tack ska ni ha för tyck, tänk och kul att det uppskattas!
--- Slut citat ---
tigersoul:
Ska följa denna med stor spänning, tänk vad olika alster som dyker upp här på KR, mums fillibabba :P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida