Kontrollrummet

TEMU: Cry Myself Blind (new day)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
...och där brakade helsiket loss....mums :P

Vilket ljudlandskap, väldigt spännande och Tonys röst på det..kan bara bli väääldigt häftigt och tungt.

Enormt och skickligt helt enkelt :rolleyes:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Tiitar inte på videon lyssnar på låten. Oj. Bra! Vet inte varför, helheten. Stämningen och så tonys röst.
Här kommer emulators kunskaper om elektroniskt musik till sin rätta. Tunga feta trummor. Grymma synthslingor. Och på toppen Tonys flexibla sång, från ren helvetesdist till vacker lullaby voice. En klassiker redan nu!


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
...sällar mig till hyllningskören! Överraskande bra  ^_^ - låt, arr, produktion, sång och spelande! Och som för all bra musik så fokuseras all skicklighet och "professionalism" på att framhålla substansen i låten -  nyanser, känslor och "budskap". Inte tråkigt någonstans, för att tala med KR-termer  :P


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Snyggt!
Får man fråga vad ni använt för videoredigeringsverktyg?


thnx :) Ynots avdelning :D

Blev närmast med magiskt med videon. Oj, oj!

Gött!

Får man dela videon på fejjan?

please do :)

Kanonvideo och låt...magiskt!  B)
/Roffe H

tack!

Fantastisk låt, en av de bästa jag haft nöjet att avlyssna på KR på ett tag. Kanske just för att den skiljer sig från det mesta på något sätt med sin nästan filmiska stil.

Videon däremot. Jag måste vara ärlig, jämfört nivån på låten så är den inte någon hit för min del. Kanske beror mitt ogillande på att jag jobbat en del även med video stundtals o den ger inte låten den kärlek som den förtjänar. Den började lovande dock med ansiktet i mörkret. Jag skulle vilja se lite obehagliga miljöer etc med lead sångaren.  :D

Men som sagt, skitbra låt, mums!!


Kul att låten går hem så bra! Lite egen är den nog, genreöverskridande.

jag har filmat lite i märkliga miljöer för att lägga in i videon, men det fick vara nog för denna gången eftersom det tar lite tid att göra, och för min del är det kul att det öht blir video :)

Cool låt.

thnx hellfog!

...och där brakade helsiket loss....mums :P

Vilket ljudlandskap, väldigt spännande och Tonys röst på det..kan bara bli väääldigt häftigt och tungt.

Enormt och skickligt helt enkelt :rolleyes:

/Marre

Enormt och skickligt låter mums. tack!

Tiitar inte på videon lyssnar på låten. Oj. Bra! Vet inte varför, helheten. Stämningen och så tonys röst.
Här kommer emulators kunskaper om elektroniskt musik till sin rätta. Tunga feta trummor. Grymma synthslingor. Och på toppen Tonys flexibla sång, från ren helvetesdist till vacker lullaby voice. En klassiker redan nu!

Tack Tokai! Det känns som giftemålet mellan människa och maskin som jag alltid tjatar om blev lyckat på denna. Extra roligt är att så pass många som egentligen inte lyssnar så mycket till den här typen av musik verkar gilla. kul!

...sällar mig till hyllningskören! Överraskande bra  ^_^ - låt, arr, produktion, sång och spelande! Och som för all bra musik så fokuseras all skicklighet och "professionalism" på att framhålla substansen i låten -  nyanser, känslor och "budskap". Inte tråkigt någonstans, för att tala med KR-termer  :P

Tack. Blir riktigt glad att läsa det du skriver, det är precis som vi försökt jobba.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
...sällar mig till hyllningskören! Överraskande bra  ^_^ - låt, arr, produktion, sång och spelande! Och som för all bra musik så fokuseras all skicklighet och "professionalism" på att framhålla substansen i låten -  nyanser, känslor och "budskap". Inte tråkigt någonstans, för att tala med KR-termer  :P


Tackar skit roligt o höra
Vi lyckade hålla nerven i liv
Bland alla reglar o effekter
Jätte fint samarbete i smärtans tecken  :rolleyes: ;)
att leva är att dö


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Då blir det en tur till i videoredigeringen då? ser jag fram emot :P
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Då blir det en tur till i videoredigeringen då? ser jag fram emot :P

fått tillräckligt bra kritik annorstädes så den får leva sitt liv   B) :wub: B)
att leva är att dö


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Kör på det  :P
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com