Forum > Färdiga produktioner
HasseFX - The Riemann Hypothesis - preview
Rattlesnake:
Mycket snyggt. Lite Revolution 9, som Tokai nog också var inne på. Fast det här är så mycket bättre och roligare att lyssna på. Lystrade naturligtvis till lite extra när det blev klassiskt.
Några små detaljer då.
Stegen i början lät lite väl mycket "foley".
När första låtfragmentet kom reagerade jag på lite digitaldist på sången, och lite på uttalet.
Det klassiska stycket var häftigt, du måste nästan vara skolad för att veta hur man arrar blås på det sättet... Stråkarna lät dock inte helt naturliga i mina öron, tror det är samplingarna i sig.
Häftig trailer, ser fram emot slutresultatet.
HasseFX:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 19.12.2015, 15:08:04 ---Mycket snyggt. Lite Revolution 9, som Tokai nog också var inne på. Fast det här är så mycket bättre och roligare att lyssna på. Lystrade naturligtvis till lite extra när det blev klassiskt.
Några små detaljer då.
Stegen i början lät lite väl mycket "foley".
När första låtfragmentet kom reagerade jag på lite digitaldist på sången, och lite på uttalet.
Det klassiska stycket var häftigt, du måste nästan vara skolad för att veta hur man arrar blås på det sättet... Stråkarna lät dock inte helt naturliga i mina öron, tror det är samplingarna i sig.
Häftig trailer, ser fram emot slutresultatet.
--- Slut citat ---
Tack, Rattle! Kul att du gillar! Projektet rullar på mot halvvägs och det kommer mera att höra på "inom kort" :)
Bra kommentar kring foley, inte lätt att få till - en balans mellan trist naturtrohet och för skruvad fantasi - det senare är att föredra i filmbranschen varifrån jag hämtat kunskap och inspiration :P
Jag har viss enklare skolning, men det mesta "kunskapen" när det gäller att skriva för orkester kommer från ett nära samarbete med en "riktig" kompositör på 90-talet. Kan lätt bli lite klyschigt ala filmmusik om man inte lägger ner mycket tid på detaljerna. I orkesteravsnitten har jag jobbat med EWQL Gold, som är sådär - ska se vad jag kan göra till slutproduktionen.
Marruschkka:
Underbart, vilka kontraster här :rolleyes:
Detta stycke innehåller allt man kan önska, tex från 170 sek till 190 sek, från 200 sek och till slutet, det klassiska stuket.
Fast jag gillar allt, ett mycket vackert musikaliskt collage med de flesta ingredienser :wub:
Spännande.
Följer denna :)
/Marre
HasseFX:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 23.12.2015, 20:55:47 ---Underbart, vilka kontraster här :rolleyes:
Detta stycke innehåller allt man kan önska, tex från 170 sek till 190 sek, från 200 sek och till slutet, det klassiska stuket.
Fast jag gillar allt, ett mycket vackert musikaliskt collage med de flesta ingredienser :wub:
Spännande.
Följer denna :)
/Marre
--- Slut citat ---
Tack Marre! ^_^ Hoppas fortsättningen blir lika uppskattad! Snart halva albumet "skrivet" och fjärdedelen inspelat...
pxm:
Coolish !!! :)
mvh
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida