Forum > Färdiga produktioner
HasseFX - The Riemann Hypothesis - preview
Tokai:
Skriver som jag hör...
Jag spelar mycket spel på dator. Det här låter direkt som ett sådant i början.
Intressant collage.
Vet inte syftet med det hela. Varför bry sig...
Lyssnar bara..
Har inte Beatles gjort nåt liknande?
Oj, det den dramatiska nergången till symfomiorkestern var trevlig.
Vill poängtera att jag lyssnar i mina hifi Cambridge högtalare så inga skavanker där vad gäller det ljudtekniska.
Detta var resultatet av min lyssning ofiltrerad
Vad ska jag säga? Låter väldig bra. Men varthän? En musikal, rock opera?
Plinka:
Ja det låter onekligen som ljudet till en film :D Många spännande inslag detta projekt får, det hör man ju redan nu!
HasseFX:
--- Citat från: Mein skrivet 03.01.2014, 22:34:49 ---Jäkligt ballt hursom. Jag blir alltid så imponerad över all denna tanke kring musiken som jag aldrig fixar. Jag sätter mig ned med nåt i knät och spårar ur, jammar lite till det som kom och sen sätter jag nån omogen, instinktiv titel på låten. Att jag skulle göra en serie låtar med eftertanke och sammanhållning är i prinicip helt uteslutet.
Jag planerar aldrig musik och har svårt för planering. 98% av allt jag gjort är första tagningen och får ofta vara kvar trots spelfel. Säkert nån ADHD längre bak i släkten som smittat. :)
Ballt Hasse, och jag ser fram emot vad som kommer!
/Mein
--- Slut citat ---
Hehe, spontanjam tillhör livets glädjeämnen, liksom känslan i förstatagningar - med mina rötter i jazz så är det där "första" ganska centralt. Jag är inte alls förtjust i "över-arrad" musik, som behöver spelas så "exakt" att det finns lite/ingen plats för spontanitet. Jag tillhör inte dem som tycker att "fel" eller "misstag" i sig tillför spelandet så mycket - det blir bara slarvigt och oengagerat IMHO. Däremot spontana infall och avsteg... :wub: I skapandeprocessen och studioarbetet får det gärna bli knas ibland - det är ju så man utvecklas :)
Angående tankar - den musik som ger mig mest är sådan som växer med antalet lyssningar - där man upptäcker nya "saker" gång på gång - och som håller för att lyssna koncentrerat - och jag försöker nå dit med mitt eget skapande - ibland kanske bara jag som "begriper" vad jag menat :lol: Jag försöker "få ner" och förmedla det jag har/hör i huvudet. Nu är detta projekt på många sätt det mest ambitiösa (pretentiösa för en del) musikaliska projekt jag gett mig in i, på mången god dag - får väl se vart det landar :)
--- Citat från: Tokai skrivet 03.01.2014, 23:29:01 ---Skriver som jag hör...
Jag spelar mycket spel på dator. Det här låter direkt som ett sådant i början.
Intressant collage.
Vet inte syftet med det hela. Varför bry sig...
Lyssnar bara..
Har inte Beatles gjort nåt liknande?
Oj, det den dramatiska nergången till symfomiorkestern var trevlig.
Vill poängtera att jag lyssnar i mina hifi Cambridge högtalare så inga skavanker där vad gäller det ljudtekniska.
Detta var resultatet av min lyssning ofiltrerad
Vad ska jag säga? Låter väldig bra. Men varthän? En musikal, rock opera?
--- Slut citat ---
Tack för lyssning och kommentarer, Tokai! Jag spelar som sagt knappt något mer avancerat än patiens själv så jag tänker mer "filmljudspår". Kanske får ge mig in och konkurrera i spelbranschen... :P Syftet var annars att vara någon slags trailer eller preview, men det blir lite för lösryckt antar jag. Skit samma :D Kul att du tycker det låter bra, samt att du uppmärksammade "finessen" med transponeringen till orkestern ^_^ Musikal eller rock-opera? Kanske!! Koncept-album är väl egentligen bara ett annat uttryck för någon slags sammanhållen historia. Sedan kanske det är väldigt få som hittar något sammanhang :rolleyes:
--- Citat från: Plinka skrivet 04.01.2014, 14:45:00 ---Ja det låter onekligen som ljudet till en film :D Många spännande inslag detta projekt får, det hör man ju redan nu!
--- Slut citat ---
Ja första delen är rena "Radioteatern ger..." :lol: Risken är att jag vill för mycket med detta, så det blir lika "begripligt" som en tvåminutersversion av "Krig och Fred".
cykeln:
J-ligt snygg titel!
också riktigt snygga ljud
Musikaliskt blir det lite intressant vid sådär 5.20 och 6.00
Jag får känslan av soundtrack där filmens intro och avslutande texter rullar förbi
Någon slags thriller - lite komplicerad sådär
HasseFX:
--- Citat från: cykeln skrivet 04.01.2014, 17:00:38 ---J-ligt snygg titel!
också riktigt snygga ljud
Musikaliskt blir det lite intressant vid sådär 5.20 och 6.00
Jag får känslan av soundtrack där filmens intro och avslutande texter rullar förbi
Någon slags thriller - lite komplicerad sådär
--- Slut citat ---
...kul att titeln tilltalar :P Har (oväntat) fått många reaktioner på titeln! Gäller att svara upp mot förväntningarna nu :unsure: :rolleyes:
Komplicerad thriller - inte helt fel tänkt!! B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida