Forum > Färdiga produktioner

HasseFX - The Riemann Hypothesis - preview

<< < (4/7) > >>

ynot:
GTA möter fripp

trevligt

Marsall:
Blir som en 3-4 rätters middag  :).. En video till det hela skulle smaka som efterätt.. Nice! B)

Gurano:
Har inte läst tidigare inlägg.
Personligen har jag lite svårt för sådana här långa (7,32 min) ljudkollage/ljudlandskap som inte riktigt mynnar i en låt. Pink Floyds ljudkollage tycker jag dock mycket om för de har sköna landskap som bygger upp en stämning tills låten börjar liksom. Jag vet inte hur du tänker med dina landskap - kanske ska de bygga upp en stämning till en kommande låt?

Men det låter bra och proffsigt i mitt öra - du vet vad du gör!

/Gurano

HasseFX:

--- Citat från: ynot skrivet 02.01.2014, 21:18:58 ---GTA möter fripp

trevligt

--- Slut citat ---

Kul och oväntad vinkling (GTA är coolt) :)  Har själv inte "tänkt Fripp", men det sitter antagligen mer i ryggmärgen  (knepiga arpeggion och gitarr-mattor) än jag vill erkänna...  :P

--- Citat från: Marsall skrivet 03.01.2014, 12:24:13 ---Blir som en 3-4 rätters middag  :).. En video till det hela skulle smaka som efterätt.. Nice! B)

--- Slut citat ---

Jag hoppas kunna utveckla rätterna fullt ut vad det (jag) lider! :) Jag hade ambitionen att göra en video till detta men vet inte riktigt hur jag ska komma igång  :unsure:

--- Citat från: Gurano skrivet 03.01.2014, 12:47:23 ---Har inte läst tidigare inlägg.
Personligen har jag lite svårt för sådana här långa (7,32 min) ljudkollage/ljudlandskap som inte riktigt mynnar i en låt. Pink Floyds ljudkollage tycker jag dock mycket om för de har sköna landskap som bygger upp en stämning tills låten börjar liksom. Jag vet inte hur du tänker med dina landskap - kanske ska de bygga upp en stämning till en kommande låt?

Men det låter bra och proffsigt i mitt öra - du vet vad du gör!

/Gurano

--- Slut citat ---

Tack för att du tog dig tid! :) Tanken med collaget var att ge lite korta "smakprov" från albumet på ett annorlunda sätt, och att det skulle låta som någon "tunade förbi" de olika styckena på en kortvågsradio, men å andra sidan smakar inte proven så bra med kortvågssound, så det blir nog mest konstigt...  :wacko:  En video skulle nog göra ljudspåret mer konsekvent. Det inledande "äventyret" är faktiskt "stulet" från introt till en av låtarna - det  faller förhoppningsvis bättre på plats i rätt sammanhang!

Mein:
Jäkligt ballt hursom. Jag blir alltid så imponerad över all denna tanke kring musiken som jag aldrig fixar. Jag sätter mig ned med nåt i knät och spårar ur, jammar lite till det som kom och sen sätter jag nån omogen, instinktiv titel på låten. Att jag skulle göra en serie låtar med eftertanke och sammanhållning är i prinicip helt uteslutet.

Jag planerar aldrig musik och har svårt för planering. 98% av allt jag gjort är första tagningen och får ofta vara kvar trots spelfel. Säkert nån ADHD längre bak i släkten som smittat. :)

Ballt Hasse, och jag ser fram emot vad som kommer!

/Mein

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion