Forum > Färdiga produktioner

Roffe H - It ain't necessarily so (nymix 2014)

(1/4) > >>

Roffe H:
LÅTNAMN: It ain’t necessarily so
ARTIST/MEDVERKANDE: Roffe H
KOMPOSITÖR: George Gershwin
GENRE: Funkig jazz (tycker jag väl…)
LÅTLÄNGD: 2:48
INSPELNINGSÅR: 2013
FORMAT: mp3

Har gjort den lite mer funkig med mina nya BIAB instrument och lägger upp på färdiga så här, blev rörigt i tråden med halvfärdiga (där den finns kvar).
It ain’t necessarily so är även den från Porgy och Bess (1935). Inte lika vanlig och inte heller så ofta spelad, men ändå…en fin låt.
Tyckte den var värd att fila lite till på. Ny, lite luftigare mix, samt några nya instrument från cubase jag spelar på min minikeyboard. Har även lyssnat på de råd jag fått och höjt basen något samt lugnat ner funk-gitarren något.

Roffe H:
Än så länge ingen ny låt 2014 men jag kunde inte låta bli att fila lite till på denna. Tyckte på nåt sätt den behövde det.  :wacko:
Har gjort en ny och lite luftigare mix samt lagt på några instrument från cubase, som spelas på mitt minikeyboard.
/Roffe H

Plinka:
Skön!  :wub: Ja den platsar bland färdiga  :) Det är ni här på KR som gjort att jag fått upp ögonen för jazzmusik! Fortsätt med det.
Men nu måste jag fortsätta storstäda yogastudion... So long!

palm:
Hej hej

Jag måste säga att jag gillar ditt sätt att spela på saxen, inte för att jag själv vet hur man göra. Men det känns mjukt och med inlevelse. Föredrar din jullåt framför denna, Mendez beror nog på att jag bara mogen för jazz i små doser.

Forsätter blåsa liv i musiken.

/Palm

Marruschkka:
Underbart Roffe :rolleyes:

Härlig jazzig tolkning av Gershwins fina låt, jag bara myser!

Jag tycker ditt saxofonspel blir allt bättre, den här var en 10-poängare i mina öron B) :D

/Marre

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion