Forum > Färdiga produktioner
Roffe H / Jocke - Ensam ikväll -
Emulator:
Otroligt snygga saxfigurer, bra sång, och mixen av musikbädden låter bra. Sång lite högt mixad, saxen mycket högt mixad.
Gitarrsolo låter bra. Kanske man kunde tänka sig lite ridefills och vispar, något som bryter av, eller ännu hellre en taktänding.
Sången bra, OM man får önska petitesser är det att vibratot kunde varieras. Skön röst, bra vibrato, så bra att det nästan blir som en pålagd effekt. Så lite mer dynamiskt användande kanske, liksom lite mer variation i sånguttrycket, lite hesvisksång etc.
Texten är riktigt skön också.
Kommer bli riktigt bra. Heja!
Jocke:
--- Citat från: Marsall skrivet 20.12.2013, 18:24:24 ---Skön tillbakalutande soft o lovely jazz... :wub: Diggar det monotona behövs inget mera ..kan få va 5 min för mig om så vill eran bästa hittills ;)..
Roligt att höra att du e lite på banan iaf Jocke.. Har saknat dina inlägg o comments sen jag vart medlem.Men tar det B) så keep on rockin framledes...jazz on" gubbs :)
--- Slut citat ---
Alltid trevligt att få uppskattning - tack! :) Det tar nog lite mer tid att hitta tillbaka till inspirationen men det kommer... ;)
--- Citat från: tigersoul skrivet 21.12.2013, 18:34:00 ---Skrattar, ja det lär ju vara olika rum nu men jag tänkte ju mer då på rummen i mixen genom reverb o delay etc :P
--- Slut citat ---
Förstod precis vad du menade ... :rolleyes: :lol:
--- Citat från: equality skrivet 22.12.2013, 00:26:38 ---Tänker på Svante Thuresson när jag hör din fina sångröst. Dansant mellow. Här kastas man mellan ytterligheterna. Detta gör gott. Stark melodi och fin saxhook. Fina solon. Bra jobbat gubbs!
--- Slut citat ---
Tack Eq! :)
--- Citat från: Emulator skrivet 26.12.2013, 17:35:23 ---Otroligt snygga saxfigurer, bra sång, och mixen av musikbädden låter bra. Sång lite högt mixad, saxen mycket högt mixad.
Gitarrsolo låter bra. Kanske man kunde tänka sig lite ridefills och vispar, något som bryter av, eller ännu hellre en taktänding.
Sången bra, OM man får önska petitesser är det att vibratot kunde varieras. Skön röst, bra vibrato, så bra att det nästan blir som en pålagd effekt. Så lite mer dynamiskt användande kanske, liksom lite mer variation i sånguttrycket, lite hesvisksång etc.
Texten är riktigt skön också.
Kommer bli riktigt bra. Heja!
--- Slut citat ---
Tack för uppskattning och handfasta tips Emu! :)
--- Citat från: Roffe H skrivet 22.12.2013, 19:37:56 ---Visst är Jocke en kul B) kille! Tack alla för tyck och gillande. :)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Tack Roffe! :)
Kommer att ta tag i detta igen på nyåret. Ska samla ihop alla bra tips och kommentarer och få ordning på det här! Tack så länge alla - återkommer! :)
Roffe H:
Jocke har jobbat med att mixa om låten från den ursprungliga bakgrunden, enligt de tips och råd vi fått. Mindre reverb etc. Men nu tror jag inte vi "orkar mer" (just nu) som det sjungs i låten. Har också lagt till texten så man både kan lyssna och läsa "eländet". :o
/Roffe H
Jocke:
--- Citat från: Roffe H skrivet 13.01.2014, 12:51:58 ---Jocke har jobbat med att mixa om låten från den ursprungliga bakgrunden, enligt de tips och råd vi fått. Mindre reverb etc. Men nu tror jag inte vi "orkar mer" (just nu) som det sjungs i låten. Har också lagt till texten så man både kan lyssna och läsa "eländet". :o
/Roffe H
--- Slut citat ---
Ja, det blev en dyster historia det här Roffe! :rolleyes: :P Alltid kul att jobba med dig! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida