Kontrollrummet

Asti feat Wernborg - Nu (klar)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 636
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Håller med dig om att denna skall spelas högt!
(Tänker på Dylan som vände sig till sitt kompband, The Band i Manchester(?) 1966, muttrande "play f...ing load" efter att ha smädats med ett "Judas" från ngn i publiken. Och sen den mäktiga Like A Rolling Stone)
I mina mp3-lurar låter det perfekt. Tänkte på det: lite tempoförlust med de inledande takterna efter refrängen (smart att börja med den förresten). Klippa två takter där? Pang på med "Vi låter oss..." En av dina allra bästa helt klart! 
Jag hade svårt att få en stark utsignal på denna, fastän jag använt kompressor.... så skruva gärna upp volymen!  B)
Ja, Like a Rolling stone är en riktig gammal höjdare, men jag gillade faktiskt Positively 4th street ännu bättre!
Kanske inte är så dum idé att klippa i den övergången nej... ska testa det!
Tycker nog inte själv att detta är en av mina allra bästa, men Wernborg höjde den onekligen rejält med sitt solo
och jätteroligt att du tycker så!
Tack för kommentar och tips!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Henric

Bra progglåt, text arr sång och ljud!

Gillar din röst den har karaktär och påminner förvisso om en annan proggsångare som lyckats med bedriften att bli kapitalist på sitt proggande!  ;)

Solot är bra med mycket energi, dock tycker jag att sologuran är alldeles för torr och tenderar att bli vass om man drar på lyssningen...

Med vänlig hälsning Henric

Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 636
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Bra progglåt, text arr sång och ljud!

Gillar din röst den har karaktär och påminner förvisso om en annan proggsångare som lyckats med bedriften att bli kapitalist på sitt proggande!  ;)

Solot är bra med mycket energi, dock tycker jag att sologuran är alldeles för torr och tenderar att bli vass om man drar på lyssningen...

Med vänlig hälsning Henric


Kul att du tycker det låter bra och även uppskattar mitt försök till samhällskritisk text!  :)
Antar att du menar att min röst påminner om Wiehes, men jag säger som jag brukar - det är bara dialekten!  B)
Jag la till lite reverb på Wernborgs solo, men det kanske skulle varit mer...? Makalöst snyggt solo hur som helst!
Nivån på solot har det rått delade meningar om, men de flesta (inkl Wernborg) ville ha volymen så här.
Men jag håller med dig om att drar man upp volymen rejält blir det aningen vasst...
Jag tror dock att låten får förbli så här!
Tack för din kommentar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten