Forum > Färdiga produktioner

Asti feat Wernborg - Nu (klar)

<< < (14/15) > >>

Asti:

--- Citat från: equality skrivet 27.12.2013, 22:22:08 ---
--- Citat från: Asti skrivet 26.12.2013, 20:38:09 ---
--- Citat från: equality skrivet 26.12.2013, 01:04:17 ---Jo det går åt rätt håll.  :)

--- Slut citat ---
Men tydligen inte riktigt framme...?  ;)
Vill du ha bort stråkarna helt och hållet eller är
Wernborgs solo fortfarande för lågt?
/Asti

--- Slut citat ---

Ja, jo
men bara från solot. F'låt om jag trampar på någon tå...

--- Slut citat ---
Kan ju bara svara för mina egna tår och dom får du gärna trampa på!  :D
Tyckte själv att stråkarna i nuvarande form backade upp solot lite lagom diskret,
men du har kanske rätt...
Inväntar Wernborgs svar på nivån på solot.
Om han tycker som du fimpar jag stråkarna helt under solot.
Tack för tydliggörande!
/Asti

Wernborg:
Tycker nivån ska upp ytte pytte lite på gitarrsolot. Nån db bara. Och stråkarna in efter halva är helt bra tycker jag. Det stör inte mitt öra om de nu dessutom var förenklade mot tidigare så är det definitivt lugnt.

Har inte behandlat gitarrsolot alls när det gäller eq. Om det tar för mycket energi i mixen kan du alltid skära av lite botten. Typ ett högpass vid 50-80 nånstans.

Blir bra detta.

Asti:

--- Citat från: Wernborg skrivet 28.12.2013, 02:24:03 ---Tycker nivån ska upp ytte pytte lite på gitarrsolot. Nån db bara. Och stråkarna in efter halva är helt bra tycker jag. Det stör inte mitt öra om de nu dessutom var förenklade mot tidigare så är det definitivt lugnt.

Har inte behandlat gitarrsolot alls när det gäller eq. Om det tar för mycket energi i mixen kan du alltid skära av lite botten. Typ ett högpass vid 50-80 nånstans.

Blir bra detta.

--- Slut citat ---
OK, låter bra! Ska försöka fixa det.
Tack än en gång för ditt sköna solo!
/Asti

Asti:
Har fixat lite till!
- Wernborgs solo är höjt ytterligare 1 db, men skurits en aning i lägre frekvenserna
- Körspåren har justerats så att sångstroferna börjar och slutar synkront, samt har
  en mer jämn nivå
- Har laborerat med eq:n på sångspåren, men kommer inte längre än så här på egen hand
Nu anser jag den här klar.
Tack alla för goda råd och tips och tack Werborg för hjälp med solot!
/Asti

equality:
Håller med dig om att denna skall spelas högt!
(Tänker på Dylan som vände sig till sitt kompband, The Band i Manchester(?) 1966, muttrande "play f...ing load" efter att ha smädats med ett "Judas" från ngn i publiken. Och sen den mäktiga Like A Rolling Stone)
I mina mp3-lurar låter det perfekt. Tänkte på det: lite tempoförlust med de inledande takterna efter refrängen (smart att börja med den förresten). Klippa två takter där? Pang på med "Vi låter oss..." En av dina allra bästa helt klart! 

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion