Forum > Färdiga produktioner

Asti feat Wernborg - Nu (klar)

<< < (9/15) > >>

equality:
Wow. Vilket tryck! Bra låt, bra text! Kul att höra lite jävlar anamma från dig. Kanonarr och jag skulle skriva d:o om mixen om jag inte tyckte att Wernis enorma solo skulle upp en aning ytterligre i mixen. Vilket klös i solot också! Mmmm. Sälj den till radion!

Rattlesnake:
Mixen låter kanon men tycker arret är en bit ifrån färdigt. Trummorna markerar inte rytmen - baskaggen är lite för energisk och ligger och sprattlar utanpå resten.

Gillar Wernis solo skarpt, men tonerna vid 162s tycker jag skär sig för mycket.

Stråkarna åt vänster låter inte roligt. Inte realistiska, inte charmigt dåliga som i en mellotron utan sådär mitt emellan. Stråkmaskin. Mitt tips är att försöka arra de realistiskt eller byta ljud till mellotron eller orgel.

Snygga och roliga harmonier med dimackord.

Förutom att du har gjort enorma framsteg med låtskapande de senaste åren så låter framför allt din sång mycket klarare nu än förut.

Asti:

--- Citat från: equality skrivet 22.12.2013, 00:16:57 ---Wow. Vilket tryck! Bra låt, bra text! Kul att höra lite jävlar anamma från dig. Kanonarr och jag skulle skriva d:o om mixen om jag inte tyckte att Wernis enorma solo skulle upp en aning ytterligre i mixen. Vilket klös i solot också! Mmmm. Sälj den till radion!

--- Slut citat ---
Roligt att du gillar låt, text och arr!
Jag utgick faktiskt från trummorna när jag gjorde låten. Hittade trumloopar med skönt tryck och testade
sedan sångmelodier och harmonier till dom. Försöker sjunga med eftertryck, men det är inte min starka sida tyvärr...
Så du tycker Wernborgs solo ska höjas ytterligare? Tror att det är mest i början som det är lite lågt...men jag ska testa att höja!
Ja, det vore kul om man kunde få den spelad i radion!
Tack för feedback!
/Asti

Asti:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 22.12.2013, 01:42:19 ---Mixen låter kanon men tycker arret är en bit ifrån färdigt. Trummorna markerar inte rytmen - baskaggen är lite för energisk och ligger och sprattlar utanpå resten.
Gillar Wernis solo skarpt, men tonerna vid 162s tycker jag skär sig för mycket.
Stråkarna åt vänster låter inte roligt. Inte realistiska, inte charmigt dåliga som i en mellotron utan sådär mitt emellan. Stråkmaskin. Mitt tips är att försöka arra de realistiskt eller byta ljud till mellotron eller orgel.
Snygga och roliga harmonier med dimackord.
Förutom att du har gjort enorma framsteg med låtskapande de senaste åren så låter framför allt din sång mycket klarare nu än förut.

--- Slut citat ---
Hade lite problem med trummorna i partiet "Vi är nu...", men nu tycker jag nog det funkar.
Reagerade också för dessa toner i första lyssningen, men gör inte det längre. Tycker solot är lysande.
Nej, stråkarna är kanske inte de bästa - från Hypersonic, men tyckte de fyllde sin funktion här.
Orgel tycker jag inte passar här och mellotron har jag ingen. Ska se om jag hittar bättre stråkar.
Gläder mig att du tycker jag gjort framsteg med låtskapandet!  :)
Sången har jag en aning ADT-effekt på och mjukvarureverb, ungefär som jag brukar.....
Tack för tips och kommentarer!
/Asti

MaxB:
Typiskt att låten har kommit så långt så man kommer med smådetaljer...

Tyckte vid dagens första lyssning att det var svårt att höra texten i första delen - vet inte om det beror på låg volym på sången i helheten eller min språkoförmåga. Samma sak vid första lyssningen avseende uttalet av jargong, som har normalt annan rytmik, kortare "a" och klipper av på slutet. Men vi följande lyssningar är det inget jag reagerar över.

Skön låt!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion