Forum > Färdiga produktioner
Asti feat Wernborg - Nu (klar)
spacetrucker:
Jättefin låt men upp med solot jo och ner med kören. Tycker nog kören apassar bra ihop med solot... utom att den nu har för hög volym. Tycker jag alltså B)
Mikael Wiehe ja...
// Space
Asti:
--- Citat från: Wernborg skrivet 19.12.2013, 23:15:51 ---Bra trots att det är progg! ;)
"Alla kan spela" och allt det där har jag svårt för. Kanske ett sidospår, men gör texten att det blir progg? Tycker det var underbart att höra Ulf Dageby i Så mycket bättre tala om att han avskydde den mentaliteten som rådde då. Han ville ju vara musiker och så kom en massa progg i vägen. Visst gjorde han Sillstryparn som käraktär i nån föreställning med kommentar mot melodifestivalen, men för mig växte han som person efter det uttalandet.
Jag såg texten mer som en kort kommentar på vår samtid än som progg. Är inte proggens essens att vara kritisk mot rådande politiska läge?
Tack Asti för att jag fick chans att lufta min "nya" Gibson SG i avslutande solot. Jag spelade solot som om det skulle ha fokus mer än nu. Kanske att jag borde spela om det lite lugnare om det ska ligga som kuliss som nu. Det är inte fel tycker jag, men två olika syften. Framträdande solo eller förstärka outrot.
Kul!
--- Slut citat ---
Håller med dig! Det fanns ett antal kufiska band under proggepoken, som man bara inte orkade lyssna på. Mer happening än njutbar musik.
Kollade faktiskt också på "Så mycket bättre" och blev rätt paff när jag hörde honom berätta om hans ultimatum till bandet att han inte
sympatiserade med deras vänsterpolitiska inställning och var beredd att hoppa av om dom inte accepterade det. Sillstryparn och
"Doing the omoralisk schlagerfestival" tyckte jag iofs var en rätt skön drift med Melodifestivalen...
Jovisst är min text en kommentar om vår samtid, men om det är progg eller protestslammer som jag valde att kalla det tycker jag kan kvitta...?
Tror att proggkopplingen mest har att göra med min dialekt! :)
Det är jag som ska tacka för det fina solot! Jag ska testa att sänka kören alternativt ta bort den helt. Den är ändå inte särskilt lyckad.
Tror att fokusering på solot ger en bättre "slutkläm" på låten!
Tack för kommentar och speciellt för gitarrhjälpen! (Låter nästan som en hjälpverksamhet för gitarrister :o )
/Asti
Asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 19.12.2013, 23:30:25 ---Jo nog ska solot ha en mer framträddande roll, tycker jag.
Bekant är... Mikael Wiehe - sorry att jag inte kan släppa kopplingen...
--- Slut citat ---
Solot ska få en mer framträdande roll!
Jag gillade Hoola Bandoola och har säkert tagit mycket intryck vad gäller uttryck, fraseringar o.d....?
Men sämre kopplingar än Wiehe finns ju! :)
Tack för förtydligandet.... ;)
/Asti
Asti:
--- Citat från: Eddi skrivet 20.12.2013, 01:25:33 ---Jag kan ju inte låta bli att hålla med upp med solot!
:lol:
--- Slut citat ---
Du ska få som du vill! :D
Asti:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 20.12.2013, 10:40:05 ---Jättefin låt men upp med solot jo och ner med kören. Tycker nog kören apassar bra ihop med solot... utom att den nu har för hög volym. Tycker jag alltså B)
Mikael Wiehe ja...
// Space
--- Slut citat ---
Jo, jag har också insett det nu! Tar ev bort kören helt.
Solot ska stå i fokus!
/Asti t.f. Wiehe B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida