Forum > Färdiga produktioner

Asti feat Wernborg - Nu (klar)

<< < (6/15) > >>

Asti:

--- Citat från: Roffe H skrivet 19.12.2013, 12:10:32 ---Vilken höjdarlåt Asti.  :D Gillar dynamiken mellan verserna och reffen. Kanonmix nu. Tack för texten, alltid trevligt att läsa och lyssna.  :D
/Roffe H (vik. dynamiker)

--- Slut citat ---
Gläder mig att du gillar dynamiken och mixen!
Texten borde jag väl alltid lägga ut direkt eftersom säkert inte alla förstår min dialekt.  :)
Tack för trägen feedback!
/Asti t.f. Textutläggare

Asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 19.12.2013, 17:01:49 ---Bra driv och kul med progg på skånska. Känns tryggt och bekant på något sätt...  :huh:

--- Slut citat ---
Kul att du hittar lite driv i låten! Skånska vet jag inte om jag vill kalla det, det är nog
mer en blandning av småländska och skånska... :)
Är lite osäker på vad du menar med "tryggt och bekant". Bekant från mina tidigare
låtar eller bekant från annat håll..?
Hur som helst - tack för din feedback!
/Asti t.f. Proggare

Wernborg:
Bra trots att det är progg!  ;)

"Alla kan spela" och allt det där har jag svårt för. Kanske ett sidospår, men gör texten att det blir progg? Tycker det var underbart att höra Ulf Dageby i Så mycket bättre tala om att han avskydde den mentaliteten som rådde då. Han ville ju vara musiker och så kom en massa progg i vägen. Visst gjorde han Sillstryparn som käraktär i nån föreställning med kommentar mot melodifestivalen, men för mig växte han som person efter det uttalandet.

Jag såg texten mer som en kort kommentar på vår samtid än som progg. Är inte proggens essens att vara kritisk mot rådande politiska läge?

Tack Asti för att jag fick chans att lufta min "nya" Gibson SG i avslutande solot. Jag spelade solot som om det skulle ha fokus mer än nu. Kanske att jag borde spela om det lite lugnare om det ska ligga som kuliss som nu. Det är inte fel tycker jag, men två olika syften. Framträdande solo eller förstärka outrot.

Kul!

MaxB:
Jo nog ska solot ha en mer framträddande roll, tycker jag.

Bekant är... Mikael Wiehe - sorry att jag inte kan släppa kopplingen...

Eddi:
Jag kan ju inte låta bli att hålla med upp med solot!
 :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion