Forum > Färdiga produktioner

Tokai - När du kommer hem till mig

<< < (7/8) > >>

Tokai:

--- Citat från: palm skrivet 08.01.2014, 22:12:42 ---En låt med charm...

Här följer Kristianstadjuryns funderingar (endast en deltagare dock)

Introt hade jag spelat om och använt sustainpedalen så det glider mer ihop, tonerna alltså.

Vers 1 är bara så kanon - gillar det stötiga pianot och får (nu kan jag ha fel)  känsla, kan blanda ihop det med någon annan. Namn är inte min grej.
Men jag hade sagt till basisten att få ta det lite lugnare under hela vers 1 och ge lyssnaren en chans att hålla fokus på sången och texten, mitt förslag.
När andra versen kommer så skall basisten får lite mer frihet, de blir så kinkiga annars.

Det känns som det finns lite mellanpartier här och lite där och det är JAG väldigt ovan vid och därmed hade jag nog också tagit bort dem - men det handlar mer om smak, tycke och vana.

En charmig låt som gillas!

/Palm

--- Slut citat ---

Och här din grannes svar (endast en deltagare dock i Osby)
Jag har fixat till en del med låten, bla introt, trodde inte låten skulle dyka upp igen så jag brydde mig inte om att uppdatera, tyckte låten fått tillräckligt utrymme.
Har inte tänkt på det där med basen i första vers, bra tanke!
"Det känns som det finns lite mellanpartier här och lite där och det är JAG väldigt ovan vid"
Du vänjer dig! :D

Tackar så mycket Palm!
Gillar ordet charm  :wub:

palm:
Ups läste nu att jag glömde vem jag fick en känsla av....

Jacob Hellman tror jag han heter.

/Palm

Tokai:

--- Citat från: palm skrivet 09.01.2014, 19:52:07 ---Ups läste nu att jag glömde vem jag fick en känsla av....

Jacob Hellman tror jag han heter.

/Palm

--- Slut citat ---

Jo, jag har hört vissa likheter ibland. Hans första skiva anses som en klassiker.
Nu har jag gjort några ändringar i låten, bla ditt tips att lugna ner basen i första versen, sen ett försök att få ett bättre pianointro i början + lite annat.

palm:
Hej!

Nu tycker jag låten lyfte ett par snäpp....me like!

Alla dessa vändor - men jag vänjer nog mig, som du sa :-)

En bra låt!

/Palm

Tokai:

--- Citat från: palm skrivet 22.01.2014, 17:38:45 ---Hej!

Nu tycker jag låten lyfte ett par snäpp....me like!

Alla dessa vändor - men jag vänjer nog mig, som du sa :-)

En bra låt!

/Palm

--- Slut citat ---

Jag försökte ta bort partiet före refr. eller korta ner det - inget funkade så det blev kvar.

me like you like!

Ha det bra!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion