Forum > Färdiga produktioner
Tokai - När du kommer hem till mig
equality:
Tok(ai)bra Tokai! Är svag för enkla men starka melodier och här exekverar du dem mycket njutningsfullt. Detta är också mitt omdöme om arret. Smakfulla stråkar och finurliga småfinesser som du är ensam om dessutom. Toppenbra Tokai! Damen ifråga måste blivit mäkta impad? :rolleyes: :D
Tokai:
Marsall
Hej! Kul att du fattar tycke för småskruvarna, vet inte vilka de är precis men vad gör det. Ja det låter kanske som en tvättbräda men det är en gurka, ett percussion som man spelar på med en pinne över en räfflad yta, fast min är samplad. Ok, radion nästa!
MaxB
Hej och hemskt mycket tack! Har faktiskt inte jobbat så mycket med soundet, det gav sig självt ganska snabbt när jag visste hur jag skulle gå tillväga, obs att jag började med låten redan i början av året men fick inte till det förrän i nov-dec.
Det stämmer att det är olika tagningar - fast vid samma tidpunkt. Testade för första gången att spela in sången i en loop, för att sen vid redigering tysta dom bitar som är mindre bra, t.ex i refrängen blev 5-6 rundor i en loop. Tycker det är bra för då har man nåt att välja på. Jag kan själv inte höra nåt speciellt vid det ställe nu nämner, men kan vara att man ändrat något avståndet till mikrofonen.
equality
Hej på dig! Jag blir nästan lite generad men otroligt smickrad av dina ord. Julen är räddad!
Ibland faller bitarna på plats på nåt märkligt sätt. Det var just melodin som gjorde att jag fortsatte knåpa med låten trots vissa svårigheter i början. Ett bra tecken är om den spelas upp i ens huvud gång efter annan och under olika omständigheter.
Damen i fråga dök tyvärr aldrig upp...
equality:
Lyssnar igen då den är så himla fin! :)
Henric:
Kul låt, bra text!
Tycker ljudet är bra, texten hörs och går fram under hela låten - bra!
Arret är bra, möjligen kan jag tycka att introts existens kan debatteras - låter lite torftigt med bara pianot kan jag tycka! Jag hade testat att ta bort det alternativt gjort ett nytt eller klippa in när du kommer hem till mej utan sång!
Mängden reverb på sången är inget som jag reagerar på!
Bra jobbat! :D
Med vänlig hälsning Henric
Tokai:
--- Citat från: equality skrivet 30.12.2013, 20:08:51 ---Lyssnar igen då den är så himla fin! :)
--- Slut citat ---
:)
--- Citat från: Henric skrivet 31.12.2013, 10:24:30 ---Kul låt, bra text!
Tycker ljudet är bra, texten hörs och går fram under hela låten - bra!
Arret är bra, möjligen kan jag tycka att introts existens kan debatteras - låter lite torftigt med bara pianot kan jag tycka! Jag hade testat att ta bort det alternativt gjort ett nytt eller klippa in när du kommer hem till mej utan sång!
Mängden reverb på sången är inget som jag reagerar på!
Bra jobbat! :D
Med vänlig hälsning Henric
--- Slut citat ---
Introt har två syften: 1. att introducera refrängmelodin, 2: en dynamisk kontrast till vad som kommer efter. Det ligger faktiskt med i refrängerna också, lite svagt dock.
Men skoj att allt annat upplevs som positivt!
Gott nytt år på dig!
/Staffan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida