Forum > Demolåtar

Roffe H - It ain't necessarily so (lägger upp en ny version på färdiga)

(1/3) > >>

Roffe H:
LÅTNAMN: It ain’t necessarily so
ARTIST/MEDVERKANDE: Roffe H
KOMPOSITÖR: George Gershwin
GENRE: Jazzballad
LÅTLÄNGD: 2:48
INSPELNINGSÅR: 2013
FORMAT: mp3
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
It ain’t necessarily so är även den från Porgy och Bess (1935). Inte lika vanlig och inte heller så ofta spelad, men ändå … en fin låt.

Roffe H:
Tog bort version två som kanske inte var riktigt bra ändå och lägger in min sista senaste (lite funkig) högst upp i tråden.

pxm:
Åh, jag är svag för lat. rythms i jazzmusik och den versionen låter litet fusion. Något som jag också är svag för.
Skönt att få höra två versioner.
Dock tycker jag att trummorna låter bäst och passar bäst i din första version..Litet rökig jazzstämning, sådär...
Otroligt bra låt och skönt spelat från dig, Roffe :)
Mixen är helt okey...
Bra jobb - keep em comming, man !!!!

mvh

Marruschkka:

--- Citat från: Roffe H skrivet 16.12.2013, 18:25:55 ---LÅTNAMN: It ain’t necessarily so
ARTIST/MEDVERKANDE: Roffe H
KOMPOSITÖR: George Gershwin
GENRE: Jazzballad
LÅTLÄNGD: 2:48
INSPELNINGSÅR: 2013
FORMAT: mp3
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
It ain’t necessarily so är även den från Porgy och Bess (1935). Inte lika vanlig och inte heller så ofta spelad, men ändå … en fin låt.

--- Slut citat ---

Underbar låt, har en del minnen från min ungdomstid då jag tragglade denna på pianot, var aldrig nån stjärna på det, men ville kompa mej själv när jag sjöng den, och det gick hyfsat ändå ;)

Härligt att höra den i din tappning, och jag föredrar den i din första version här, mer trogen originalet.

Bra!

/Marre

MaxB:
Den första kändes bra, mer tillbakahållen vilket jag tycker passar bättre. Den andra är det mer driv i

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion