Forum > Färdiga produktioner

Eddi - The world is spinning around

<< < (2/8) > >>

MaxB:
Jag glömde säga att jag gärna bidrar med något konstruktivt.   ;).   :)

Roffe H:
Som utkast låter det mycket lovande, värt att jobba vidare på.  :)
/Roffe H

Eddi:

--- Citat från: pxm skrivet 13.12.2013, 01:24:49 ---Ett bra komp  :wub: som det svänger bra om med fantastiska sound på gitarrer, orgel, bas och trummor.
Vet inte vad som skall rättas till...vill bara säga att jag vill att din förkylning skall gå över snabbt
så man får höra fortsättningen, hela låten tillsammans med sång.. :)
Bra jobbat, so far, Eddi !!!!!!
Krya på dig !!!!

mvh

--- Slut citat ---
Hehe ja förkylningen ska väl lättas snart hoppas jag. T]ack för tyck Pixel :D

--- Citat från: Gurano skrivet 13.12.2013, 01:35:37 ---Har lyssnat några gånger nu - den har ett gott sväng som du måste utveckla. En svängig bas skulle sitta mumma.
En del felspel på gura stör mitt öra samt några digitala knäpp. Denna ska jag följa

Gurano

--- Slut citat ---
Ja precis lite felspel och lite knäpp helt rätt måste jag fixa  :Dtill. Tack för tyck Gurano

--- Citat från: MaxB skrivet 13.12.2013, 07:12:55 ---Låter som en klassiker (jag inte hört förut) med den här instrumentsättningen.

Ser fram mot sång för att få händelser i kompet.

Orgeln är  ett första utkast antar jag för att sätta var och hur. Jag vill sen att en sån här orgel ska ha omväxling (på flera ställen: in med leslie, ut med leslie, avnänd palmsmear vid en del ackordsbyten, lyft inte alltid fingrarna vid ackordsbyten utan glid omärkligt över mellan ackorden, alltså behåll ett eller två fingrar nertryckta, som ändå ingår i nästa ackord, spela ibland ackorden med ett finger, ibland två fingrar ibland tre eller fyra, för dynamikens skull). Jag är barnsligt förtjust i B4:an men den fungerar inte i din DAW(?) Samtidigt ger den här orgeln en bra tidsstämpel från 60-70-talet. Den ska ner lite i volym på olika ställen, där det passar med sången, för att få dynamik på det sättet.

Ja, det blir intressant med sången till.

--- Slut citat ---
Ja orgeln låter inge vidare hör jag nu bra förslag. Tack för tyck Maxen :D

Eddi:

--- Citat från: Holgers Tröst skrivet 13.12.2013, 10:16:00 ---Alltså, det låter lite grand som om du har lovikavantar på dig och plektrumet glider iväg hela tiden...

Allvarligt talat, det kan bli LITE tightare va?  :)

--- Slut citat ---
Jepp jag vände på plektrumet och använde sidan på det för att få till swischet men det blev inget bra och jovisst det kan bli tajtare.
Tack för tyck Holger :)

--- Citat från: MaxB skrivet 13.12.2013, 10:47:56 ---Jag glömde säga att jag gärna bidrar med något konstruktivt.   ;).   :)

--- Slut citat ---
Tack för det men den här drar jag vidare själv :D

--- Citat från: Roffe H skrivet 13.12.2013, 10:51:25 ---Som utkast låter det mycket lovande, värt att jobba vidare på.  :)
/Roffe H

--- Slut citat ---
Toppen Roffe tack för dina öron :D

MaxB:

--- Citera --- Jag glömde säga att jag gärna bidrar med något konstruktivt.
--- Slut citat ---

...som till exempel konstruktiv kritik under låtens utveckling...   :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion