Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Winter Comes - sjunger i kyrkan, julen 2013

<< < (6/9) > >>

MaxB:
Halleluja - projektet fortsätter i långsam takt.

Har fortsatt experimentera med ny sång i kyrkan. Har nu tre olika tagningar av sången med tre olika kameravinklar, där sången är inspelad med digitalkameran.
Har här mixat in äldre Nacka-sånginspelningen som lead-sång (där jag nu skurit mindre i basen) med dessa ytterligare tre sånginspelningar från tisdag-onsdag lunch i kyrka i Sundbyberg, inspelade från tre olika håll i kyrkan. Är det för många scenväxlingar i den här filmen? Har lagt in lite hostningar och andra ljud från en julotta i Umeå som fanns på svtplay. Även kyrkklockorna som ringer kommer därifrån. Återstår väl bara att se om jag ska ta med filmklipp med kyrkobesökare som sitter i bänkraderna och lyssnar.  :huh:

MaxB:
Kanske klar nurå...  B)

Eddi:
Haha obetalbart detta! Jag tycker du ska fimpa "spök"-rösten helt utom vid 2:10 där det plötsligt blir en stämma i övrigt riktigt läckert. Fast ohövlig publik som satt o hosta på slutet. :D

spacetrucker:
På nåt sätt fint att du sjunger i kyrkan :wub:. Min fru gick bort i cancer för ett antal år sedan och jag skrev denna text strax efter att hon insjuknat. Texten har spökat allt sedan dess utan att bli nåt mer och nu känns det som att du fört den i mål. Tack för det. Jag fattade detta faktisk först nu när jag kollade din video... livet är underligt. Och detta vårt kära KR... känner mig smått ödmjuk. Tack.

// Space

MaxB:

--- Citat från: Eddi skrivet 19.12.2013, 22:42:29 ---Haha obetalbart detta! Jag tycker du ska fimpa "spök"-rösten helt utom vid 2:10 där det plötsligt blir en stämma i övrigt riktigt läckert. Fast ohövlig publik som satt o hosta på slutet. :D

--- Slut citat ---

Kanske ska de tre rösterna som kommer från kyrkinspelningarna bort? Vad tycker andra som lyssnar, ska bara leadstämman vara kvar?

--- Citat från: spacetrucker skrivet 20.12.2013, 09:53:48 ---På nåt sätt fint att du sjunger i kyrkan :wub:. Min fru gick bort i cancer för ett antal år sedan och jag skrev denna text strax efter att hon insjuknat. Texten har spökat allt sedan dess utan att bli nåt mer och nu känns det som att du fört den i mål. Tack för det. Jag fattade detta faktisk först nu när jag kollade din video... livet är underligt. Och detta vårt kära KR... känner mig smått ödmjuk. Tack.
// Space

--- Slut citat ---

Det är en sång man kan önska att den sjungs på begravningar. Det är en fin text, slutar inte i glädje utan eftertanke, precis som livet.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion