Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Winter Comes - sjunger i kyrkan, julen 2013

<< < (3/9) > >>

MaxB:

--- Citat från: Bribedant skrivet 11.12.2013, 01:37:54 ---Jo det lät bättre med filtret. Ballt vore om du tonade in en studioversion av denna helt ok låt efter en vers eller så  B)

--- Slut citat ---

Har varit med om sånt förr va?  :P
Det är en möjlig variant. En annan är att göra en musikvideo, om jag först filmar mig sittande långt fram i en kyrka, då jag spelar och sjunger (samtidigt som jag lyssnar på denna version i in-earlurar). En sån video kan låta och se autentisk ut om man lurar in lite "kyrk-hostningar" i mixen och kanske en kyrkklocka efter låtens slut (spela in en som ringer till högmässa inspelad inifrån kyrkan för att få rätt ljud).

Skulle rent av kunna filma kyrkbesökare också som sitter i bänkarna och lyssnar på en predikan för ännu mer autencitet och att luras lite till.

equality:
Underbart Max!  :wub: En av dina absolut bästa, helt klart. Tänk om man kunde få sig en sån där "nära" studioversion också?
Lyckan vore fullständig!

Scar Fraction Studio:
Det här var jätte grymt MaxB :D:D
Jag gillar verkligen sången på denna, verkligen behaglig och skön :) Känns som som sången kommer från hjärtat :D
Annars skönt spelat, kan sitta och njuta av hela låten lixom stort pluss++++ God-JUL

Marsall:
Bribents ide tycker jag va lysande .till en lysande jullåt..Bra sång.. 2a versionen bäst :)

bjurte:
Hela Kyrkan sjunger.. ;)
Låter lajjv, vilket det ju är,
Skulle vilja få fram 'plåtniklas' lite till,men det kanske inte går ??
Fin Låt !!  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion