Forum > Demolåtar

Rattlesnake - the frozen shore

<< < (2/9) > >>

Wernborg:
Riktigt trevligt stycke. Funkar som det är tycker jag.
Som Eq var inne på är anslaget lite okänsligt i det studsiga partiet.

Kanske, kanske komplettera med nån ödslig fiol mot slutet. Eller inte  :D

Bra!!!

HasseFX:
Kompositionen är fin tycker jag, med både vackra harmonier och oväntade vändningar! :) Själva tolkningen är lite för hårdhänt för att ge stycket rättvisa IMHO. Mjukare mer nyanserat anslag och lite mer lyhörd hantering av sustain-pedal så skulle det lyfta!!

Rattlesnake:
Ja, detta är ett fantastiskt aktivt demoforum. Här har bidragen bara forsat in under dagen. Då ska vi se...
*läser*
Oj...  :wub:

--- Citat från: pxm skrivet 07.12.2013, 01:26:29 ---Intressant och spännande hela vägen och,,,,,helt fantastiskt !!!!!! :)
Superbt bra, Rattle !!!!
Menar det verkligen..

Lyssnar igen i morgon och återkommer kanske då..... :)

Med vänlig hälsning

Edit;
Friskt och fräscht är ord jag kom att tänka på nu för att beskriva musiken....

--- Slut citat ---

tack så mycket pxm,
Kul att du gillade det! Tack!

--- Citat från: Marruschkka skrivet 07.12.2013, 02:12:28 ---Vackert och lite oförutsägbara harmer som kommer, precis som det ska vara, thinking outside the box.

Mycket njutbart detta :rolleyes:

/Marre

--- Slut citat ---

Marre, tackar ödmjukast.  :wub:

--- Citat från: equality skrivet 07.12.2013, 02:27:17 ---Tycker musiken skildrar precis det du med ord skriver. Jag känner novemberkylans melankoli inför den långa vintern med det korta dagsljuset som sällan sammanfaller med någon ledig stund och därmed blir desto viktigare.
Gillar det fria tempot och dina tonvandringar som tar stegen lite av sig själv men det finns en röd tråd som håller ihop. Impressionistiskt improvisation, kan det heta så?
Ibland blir nedslagen lite hårda och här tycker jag man har nytta av midits möjlighet till tak med max velocity. Men styr för sjutton inte för mycket med midit som
du också påpekar. Det låter live och ska låta live. Bra jobbat!   

--- Slut citat ---

Kul att du uppfattade den röda tråden. Impressionistiskt är ett hedersord, roligt att du tycker det låter så, och visst finns melankolin där också. Live är det, fast de olika partierna är inspelade för sig.
Hade lite problem med att få till anslagsnivåerna som jag ville med nya keyboardet, vissa toner blev oavsiktligt för starka, andra för svaga. Får se över de hårda anslagen en vända till.

--- Citat från: Asti skrivet 07.12.2013, 11:53:25 ---Skön musik att varva ner och drömma sig bort till! Lite kall ton i pianot som förstärker vinterkänslan.
Gillar mest inledningen, där du "halkar" in i dur på något ställe och en och annan "avig", skön ton....
Det är befriande att då och då lyssna på musik, som inte är strikt arrangerad i ett visst mönster, fasta
teman och en fastslagen takt! Det blir spännande och oförutsägbart.
Kan tänka mig att en cello skulle kunna komplettera i vissa partier, annars funkar det jättebra så här!
/Asti

--- Slut citat ---

Tack asti,
Ja, det kliar i fingrarna att introducera ett till instrument, cello eller stråkspelad kontra kan jag höra passar. Klurar på saken.

Kul att du uppfattade att jag skojade lite med takten på ett ställe. Från början ett oavsiktligt avsteg, men tyckte det passade så det fick bli en upprepning direkt därpå.

--- Citat från: Wernborg skrivet 07.12.2013, 12:21:11 ---Riktigt trevligt stycke. Funkar som det är tycker jag.
Som Eq var inne på är anslaget lite okänsligt i det studsiga partiet.

Kanske, kanske komplettera med nån ödslig fiol mot slutet. Eller inte  :D

Bra!!!

--- Slut citat ---

Tack Wernborg!

Ska se över spattpartiet, om jag kan slipa lite. Eller spela om, vi får se.

--- Citat från: HasseFX skrivet 07.12.2013, 12:32:37 ---Kompositionen är fin tycker jag, med både vackra harmonier och oväntade vändningar! :) Själva tolkningen är lite för hårdhänt för att ge stycket rättvisa IMHO. Mjukare mer nyanserat anslag och lite mer lyhörd hantering av sustain-pedal så skulle det lyfta!!

--- Slut citat ---

Tack Hasse,
Ja, jag hörde att det blev lite väl flödigt här och var när jag inte hann lyfta sustainpedalen vid ackordsbyten. Dissonanserna blev spännande, men kanske inte alltid... Ska se över både den och anslagsnivåerna. Tack för lyssning och kommentar!

Rattlesnake:
ny version, att jämföra med den gamla för den som så vill!
Har minskat mididynamiken till 80% (de starkaste tonerna har blivit 10% svagare och de svagaste 10% starkare) och sett över sustainpedalens upp-och nedtajming. Petat lite med tempot och nån enstaka ton.

Men fortfarande bara piano.  :)

Emulator:
Snyggt. Gillar lite brytningar över till dur någonstans. Försökte tänke lite kritiskt när jag lyssnade men det är så bra att man bara drömmer sig bort. Funkar som det är, eller som grund för fler instrument, men ändå känns det klart på detta vis.

hatten av för snyggt stycke.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion