Forum > Demolåtar

Rattlesnake - the frozen shore

<< < (3/9) > >>

Marsall:
Snyggt o fantasifullt verkligen..Men skulle få mer bärighet med fler instrument ..stråk av olika slag ,,Nu är du nog inte inne på den linjen men ett synthljud av nåt slag långt bak i rummet som bara finns där skulle va trevligt inslag Men det är nog inte din tanke med denna ..  :)

Eddi:
Ok ny trend på KR tydligen - vackert pianospel. Jag reagerade tvärtom och tyckte en del stora terser kunde varit små. Verkligen livekänsla med sustain o allt. Det hårda partiet kanske lite väl hårt och nånstans önskade jag att du skulle återkomma till första partiet.
Men riktigt bra detta - njutbart.

MaxB:
Vajert stycke och ljud.
Ska pianotonerna vid 51 komma i "otakt"?

Rattlesnake:

--- Citat från: Emulator skrivet 08.12.2013, 18:27:18 ---Snyggt. Gillar lite brytningar över till dur någonstans. Försökte tänke lite kritiskt när jag lyssnade men det är så bra att man bara drömmer sig bort. Funkar som det är, eller som grund för fler instrument, men ändå känns det klart på detta vis.

hatten av för snyggt stycke.

--- Slut citat ---
Tack Emu! Utan brytningarna hade detta varit ett ganska ordinärt stycke, tror jag. Kul att det uppskattas, att det inte verkar "låta fel".  :)

--- Citat från: Marsall skrivet 08.12.2013, 21:01:46 ---Snyggt o fantasifullt verkligen..Men skulle få mer bärighet med fler instrument ..stråk av olika slag ,,Nu är du nog inte inne på den linjen men ett synthljud av nåt slag långt bak i rummet som bara finns där skulle va trevligt inslag Men det är nog inte din tanke med denna ..  :)

--- Slut citat ---

Jag tycker det är en bra idé faktiskt, men kanske innebär att pianot får spela lite mindre. Pads som tar över en del av ackordspelet, ihop med ett diskret eko på pianot så skulle det kunna ge en ganska annorlunda känsla. Man skulle kunna testa att göra en alternativ version!
Stort tack för lyssning och kommentar!

--- Citat från: Eddi skrivet 08.12.2013, 21:19:47 ---Ok ny trend på KR tydligen - vackert pianospel. Jag reagerade tvärtom och tyckte en del stora terser kunde varit små. Verkligen livekänsla med sustain o allt. Det hårda partiet kanske lite väl hårt och nånstans önskade jag att du skulle återkomma till första partiet.
Men riktigt bra detta - njutbart.

--- Slut citat ---

Hej Eddi,
Om jag tolkar dig rätt så ville du ha fler mollklanger? Jag tycker det är bra som det är.  :)
I version två (i soundcloudlänken) har jag mildrat anslagen. Var det den eller den i trådhuvudet du hade lyssnat på?
Det absolut sista partiet är faktiskt en repris av det första temat. Inte helt identiskt spelat, det skiljer sig lite på alla ställen det förekommer.
Tack för lyssning och kommentar!

--- Citat från: MaxB skrivet 08.12.2013, 21:27:45 ---Vajert stycke och ljud.
Ska pianotonerna vid 51 komma i "otakt"?

--- Slut citat ---

Hej Max,
Tack så mycket! På de två versionerna skiljer sig ackordet vid 51s åt, så frågan är vilken du lyssnat på. På den senare versionen är ackordet "ihopdraget", det var mera som ett arpeggio på den första.

Dividend:
Det är fint och en bra skildring av det du beskrev.

Tycker det är för bumligt spelat, skulle sänkt alla anslag 50% (bara för att testa), tycker inte det hårdhänta ens passar i partiet från 130 och framåt även om det hårda spelet absolut gör det partiet mer rättvisa.

Jättesnyggt i övrigt. Vad kör du med för piano?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion