Forum > Demolåtar

Tolkning av Masterplan - Heroes

<< < (3/3)

Kornstad:
Måste börja med at säga att det är en jädra pipa du har!!   Grymt sjunget.
Svårt att göra en cover på masterplan som superkomprimerar och mixar sina låtar till tegelstensformat, men jag tycker ändå du gör ett riktigt bra jobb.

Vissa grejer ligger lite lågt i mixen, som stämgitarrerna/solot exempelvis.
Saknar även powerstämmorna i reffen, men det kanske tillkommer när du gör färdigt?

Bastrumman saknar lite tryck tycker jag, men det är nog för att den slåss med en hel del andra instrument på samma frekvenser där nere. Men alltihop är egentligen småsaker.
Skitbra jobbat!!

dmn:

--- Citat från: Kornstad skrivet 08.12.2013, 17:26:44 ---Måste börja med at säga att det är en jädra pipa du har!!   Grymt sjunget.
Svårt att göra en cover på masterplan som superkomprimerar och mixar sina låtar till tegelstensformat, men jag tycker ändå du gör ett riktigt bra jobb.

Vissa grejer ligger lite lågt i mixen, som stämgitarrerna/solot exempelvis.
Saknar även powerstämmorna i reffen, men det kanske tillkommer när du gör färdigt?

Bastrumman saknar lite tryck tycker jag, men det är nog för att den slåss med en hel del andra instrument på samma frekvenser där nere. Men alltihop är egentligen småsaker.
Skitbra jobbat!!

--- Slut citat ---

Tackar!
Jo som sagt stämmorna ska fixas och lite mer mixning, har inte mastrat heller!
Jag har bara gjort en grund sen är det ju bra att man får lite feedback av andra vad man kan ratta till! :)

dmn:
Här kommer en uppdaterad version!
https://soundcloud.com/duker_r/jonte-och-kim-masterplan

MaxB:
Låter riktigt bra tycker jag.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion