Kontrollrummet

equality & Ola - Winter med Olas gitarr

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Börjar ju bli riktigt spännande denna :P ser fram emot vocals, mer mer!! :p
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag menade -naturligtvis- att synthpop oftast har rätt enklare harmonier, så du inte missförstår. :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Ursäkta sena svar. Nu finns Olas gitarr med på en ny version i trådhuvudet.  :)

tigern:
Olas gura går inte av för hackor. Vi kör på det va?  :) Vokal version får vänta.

Divid: Peace, love and misunderstanding. Fattade!  :)
« Senast ändrad: 11.01.2014, 16:24:23 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Javisst med Olas kryddblandning som komplement så blev det en färdig anrättning i mina öron. Smooth :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Henric

Mycket bra! Introt är super - på piano delen får jag lite Jan Johansson vibbar - gitarren är helrätt! Snygg med bra ljud!  :wub:

Ang Sonar som jag själv använder (8.5 mkt stabilt) så kan du frysa spåren (freeze track, freeze synth) för att spara cpu och minska på latencyn. Är det grejor som ska spelas snortight brukar jag exporterar ut en waw-fil på mixen för att sedan öppna upp ett nytt projekt och spela in, exportera ut för att sedan stoppa in det i ursprungsprojektet!
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Javisst med Olas kryddblandning som komplement så blev det en färdig anrättning i mina öron. Smooth :D

Schysst! Diggar Olas gura också men kunde inte ladda ner en fil!  :wacko: Räcker ju långt så här men ändå.

Mycket bra! Introt är super - på piano delen får jag lite Jan Johansson vibbar - gitarren är helrätt! Snygg med bra ljud!  :wub:

Ang Sonar som jag själv använder (8.5 mkt stabilt) så kan du frysa spåren (freeze track, freeze synth) för att spara cpu och minska på latencyn. Är det grejor som ska spelas snortight brukar jag exporterar ut en waw-fil på mixen för att sedan öppna upp ett nytt projekt och spela in, exportera ut för att sedan stoppa in det i ursprungsprojektet!

Kul att du gillar detta! Jag har ju hängt med Cakewalk på alla uppdateringar. Med SSD-diskar, i7-processor och 16 GB RAM klarar sig de flesta projekt utan de åtgärder du nämner. Fryser spåren inom projektet utan att exportera. 8.5-versionen gillade jag starkt. När X-serien kom blev stabiliteten sämre. Med X3 är den helt godkänd igen. En av fördelarna med X-serien (förutom 64-bit-version) är att man kan med dubbla skärmar ha PRV på den och track-view på den andra.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Fn.. va bra det blev nurå !! :)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Fn.. va bra det blev nurå !! :)

Collab is da shit! Är ju bara så. 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
kul låt :) kul och lägga lite gura. tack equality  :)
kliver från mig själv och tittar lite utifrån   :ph34r:
låter lite Jeff beck ? mycket pga låten i sig  :D

Kul.
Mvh Ola
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
kul låt :) kul och lägga lite gura. tack equality  :)
kliver från mig själv och tittar lite utifrån   :ph34r:
låter lite Jeff beck ? mycket pga låten i sig  :D

Kul.
Mvh Ola

Beck är nog en bra liknelse. F-n, tokgillar ditt klös på slutet! Tack Ola!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Denna har jag missat helt och hållet - låter skönt rakt igenom. Bra av er båda :D
/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Gillar det s.as arabiska inslaget i Olas solo. Jeff Beck vet jag inte, saknas nog det gymnastiska med svajarmen. Tycker gitarrljudet är lite vasst, inte så det stör, men lite fylligare hade inte skadat.
Spännande låt, där det instrumental skulle kunna funka som ett förspel till ett parti med sång, där musiken dämpas, för att sen stegra. Ett drama på minst 10 minuter!
Jag föreställer mig equality skriver en text om naturens återfödelse, om kärlekens aldrig sinande kraft, och sjunga därtill.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Tokai: Tycker också guran är lite vass, skall kolla detta per omgående. En tiominutare är inget jag fixar. Får vara glad om inspirationen håller i två... Thnx Tokai!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Tycker gitarrljudet är lite vasst, inte så det stör, men lite fylligare hade inte skadat.

Hittade ett par "skurkfrekvenser" vid 4 och 6,5 k. Drog ned där med ca 4 dB och lade på en rörsimulator. Tycker det blev lite varmare ljud.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Inloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 635
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Olas gitarr sitter fint till det här! Tycker det "vassa" ljudet i gitarren förstärker "vinterkylan",
den kalla känslan låten förmedlar. Eget och spännande!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Najs det blev med Ola  :D En helt annan låt liksom! Coool winter
Plinkar på en låt...


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Har också missat denna tydligen, kan inte förstå?  :wacko: Jättefint jobb av er båda.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)