Bitvis väldigt fint. Men ibland lite för spretigt. Och jag tycker att den "fläktande" synten (samma som hörs i allra början) borde tonas ned.
Försökt att hålla ihop det bättre i den andra versionen. Kunde inte riktigt släppa "fläkten".

EQ´s experimentlåda har kommit fram hör jag - intressanta ljud och omväxlande - jag gillar bruset jag med - i slutet kommer lite Marockanska rytmer in - ja majsigt på det hela. Var hade du tänkt ta denna vidare på för åktur?
Inte en aning Eddi. Om det går att få in sång (inte min!) på denna vore ju kul. Kvalet till Marockotoppen?

Kul att du gillade bruset.
Här var troll staven framme, vilka vidunderliga harmonier :-) jag hör kyliga körer och kanske lite vocals men inte nödvändigtvis. Udda och spännande lyssning.
Tack Tigern! Kul att du tycker så. Vore häftigt med kör, ja.
Oj vilken spännande produktion! Den kräver dock en del från lyssnaren, där finns harmoni och flow, men också vissa ljud som nästan stressar en. Äh, får nog återkomma efter ytterligare en lyssning 
Jo första verren var nog i rörigaste laget iaf för topplistan

. Kanske mer struktur nu? Du är alltid välkommen att lyssna igen!

saknar lite topp i mixen lite mer crisp
riktigt najs annars skulle sitta perfekt med en gura på 
synt on
Ja gärna din gura! Har mixat om med en eq på mastern som jag aldrig brukar röra annars. Yes, let's synthonize!
piano lire på hög nivå sedan kommer eq vändningar som är så häftiga
gillar konceptet o låten
alot

Blir glad för värmande ord som får snöstormen att vända.
Intressant.
Tycker det är bra. Jag försöker tänka att det är som det är, men kan inte låta bli att fundera över varthän. Syftet. Men det behöver inte finnas nåt. Bra lite skoj med synthar. Och det är bra gjort, har inget att kritisera. Kanske som Ola tycker, nåt i det övre spektrumet som skimrar? Tycker helikoptern är nice. Kan tänka mig låten som bakgrundsmusik till nåt tv program, typ 112 - på liv och död. Äh, glöm det.
Vad som jag gillar mest är du testar olika saker. Att du vågar. Sen kommer du att hitta en kombination till ditt lås som öppnar upp allt.
Ja, varför inte till nån filmsnutt? Hallå Chris David!!

Nja, jag vet inte. Har absolut inget högre syfte annat än att låta fantasin dra iväg. Barnsligt och kul på samma gång oftast. Fint skrivet det där om låset, eja vore man där. Som sagt lite annan diskant nu. Fin recension, tackar särskilt!
Skönt att lyssna på då jag sitter och läser.
Dygnet har för få timmar...
Tack för att du ändå tog dig tid för att lyssna och plita dit några rader!
Sköna disharmoniska slingor o skönt beat ..Min smak verkligen...
Behövs ingen sång på denna Men det skulle va häftigt om det blev 
Din sång och Olas gitarr låter jättespännande! Öppen källkod till denna som sagt. Kul att du gillar't!
Spännande, det händer mycket men ändå ingenting.
Gillar stämningen som skapas..
Nej, den är lite kvasi-/pseudo-nånting. Funderar på om övergångarna kan göras annorluna. Kanske behövs rörliga bilder till denna så man faktiskt kan
se att nånting händer. Förutsatt att det är rätt bilder då förstås. Intressanta och träffsäkra synpunkter. Kul att det finns stämning.
Känns väldigt genomarbetat. Snygga och smakliga ljudblandningar hela vägen, störs inte på att något inte passar eller skaver.
Pianots enkelhet imponerar med känslan och träffsäkerheten. En resa genom flera kontinenter och tider.
I mina öron är den här färdig.
Häftigt med resan du beskriver! "Färdig" låter också gott. Skulle nog vilja putsa en del ytterligare (trummor, breaks, etc).
intressant. Som ett stycke för en klassisk akustisk sättning spelat på synth.
Kanske kunde peta iin lite mer småtrix på ljuden här och var, men det behövs kanske inte.
Sen undrar jag om Ultravox kanske kör sonar. Lyssna på basen 
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=s3nF9S6f740
hörs i inledningen!
Peta lite i trummorna oxo, lite för platta nu, fast det kanske skall vara lite kuliss till de snygga melodierna som rattle beskriver så bra.
Bra jobbat!
Tack för U-voxklippet. I ärlighetens namn är inte allt Sonar. Arpeggiobasen är Trilian men det finns väl gott om såna basar i synthvärlden? Du har absolut rätt i klassisk akustisk musik spelad på synth och det speglar väl min bakgrund. Skarpörat må jag säga! Ganska häftigt att märka hur det finns genvägar i synthvärlden till det som skulle vara ett hästjobb att åstadkomma med akustiska instrument och då menar jag inte bara riktiga sådana utan även samplade. Trummorna ja

Lär mig!

och gärna dina trix i övrigt!
Tack som f.. alla för trevliga och tankeväckande kommentarer!