Min erfarenhet säger att det går utmärkt om man lärt känna sina lurar ordentligt, var väldigt jobbigt ett tag när jag bytt lurar, men med referenslyssning i stereo och monitorer, helst några olika, då det låter så olika på olika anläggningar så lär man sig dra slutsatser kring sin mixning.
Jag litar inte helt på studiomonitorerna(kör med mindre Fostex, har fortfarande inte kommit längre med att investera i nya) heller, då jag inte tycker att de återger hela registret(om man nu inte har baslåda/sub i sin studio vilket inte jag har).
Men alltså, i min ena anläggning(PA med 12" baslåda) får jag bra punch, men lågbas återges inte så snyggt. I den andra anläggningen som vi bla använder till hemmabiolyssning har vi ett par stora Dali, samt två 12" basar och en 15" sub, får jag ju helt annan och mullrigare lyssning. Och min väninna spelar upp sin musik på ngt som kan liknas vid en klockradio...

Jag slutar aldrig att grunna över detta problem -att musiken spelas upp helt olika!!
Öppna lurar är skönt, man hör tydligt alla detaljer, och öronen blir inte så trötta