Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike - Snälla tomten ingen docka(nu vill jag ut och rocka)
Harmonica mike:
Lite fler kommentarer,nice :)
Tony:
Thanx man,ja genren är väl ingen höjdare men jag fick en idé och då testade jag..Början har nåt som jag skall använda på något annat..
Per:
Tack Per.Jag mixade ned sången i volym och lirade om lite slarv,förhoppningsvis än bättre nu..
Maria:
Ja men det visste jag redan,att töserna håller på mig :wub:
Denna har jag skrivit till en liten sexårs tös som älskar mina låtar och sjunger högt då vi åker i min bil.
Nu skall hon få en alldeles egen jullåt att sjunga till :)
EDDI:
Thanx man..Ja vi har väl en decimeter cirkus av den vita varan..Isarna ligger tjocka då temperaturen har testat 20 strecket för en kort stund.Det är som vanligt med andra ord - vinter :ph34r: :D
#####################################
Stort tack för kommentarerna boys and Girls..
Jag var på denna med lite mix å lite bättre lir,då det fanns en del slarvspel - kanske lite bättre nu..
Mike
Harmonica mike:
--- Citat från: pxm skrivet 04.12.2013, 11:39:51 ---Det blev mycket bättre nu, HM !!!!! :)
Nu kan jag digga till den här.....
Well done !!!!!
mvh
--- Slut citat ---
Tack Johan,du är en klippa..Uppskattar feedbacken och återkopplingen till förra liret/mixen..
Mike
Tokai:
Jag gillar versen. Påminner lite om Phil Spectors julskivor, fast då med kvinnliga röster mest.
Tycker refrängen kunde ha blivit nåt liknade, förslagsvis genom att göra om basen, göra den mer stötvis, samt lite bjällerklang, tamburiner osv.
Just den här förvandlingen från vers till refr är ju inget ovanligt och jag upplever det inte som abrupt eller så. Kanske klinga ut mer innan refrängen?
Titeln på låten borde väl vara: "Snälla tomten ingen docka (nu vill jag ut och rocka)",
parentesen är rätt typisk för låtar i lite äldre stil tycker jag.
Om nu låten är färdig - varför återgår du inte till versen? Så här kort kan den väl inte vara?
Mannen med den gyllene strupen är tillbaka, förhoppningsvis oftare!
Roligt Michael!
equality:
Lite svårt att höra texten i början. Virveln kanske lite stark i det icke-rockiga partiet. Kul att höra dig igen. Svänger bra. Lir och vox top notch som alltid.
Harmonica mike:
Och några fler,, :)
Staffan:
Kul att du gillar den Staffan.Det gör mig glad och extra tack för välkomnandet tillbaka..Låten kom till mig med reffen och det där - "Snälla tomten Ingen docka - nu vill jag ut och rocka".Så jag spelade in det först i rockabilly stuket...Versen kom senare då jag behövde nåt före,och jag håller med det partiet är inte så tokigt.Ja jag tyckte den räckte i längd då denna tuffa lilltjej(som låten handlar om)ville få fram budskapet om att hon vill ha en vit gitarr..Hon finns i min omgivning och är 6 1/2 år :wub: samt har sett en vit strata på väggen i studiorummet hos mig..
Anammar ditt låtnamn förslag,mega thanx man..
Eq/Micke:
Tack Micke..Jag fixade mixen efter ditt råd.Det blev klart bättre.Tror jag har den nu och skickar tredje verren till mastring.Jag skall lyssna lite på er också då jag stannar här ett tag nu :)
###########################
Stort tack grabbar för tycket och hjälpen med mixen,det uppskattas.
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida