Forum > Demolåtar
Emu: You Only Hurt The Ones You Love (Unspoken)
Tokai:
So far so good...
snabba analys efter 1 lyssning:
Tycker det är lite problem med volymen på sången särskild efter nån (eller flera?) refr där den dyker betänkligt.
pxm jmfr med DM och i såfall förslagsvis mer elvis-eko på sången?
Tycker nog bas/baskagge i refr. kan kapas en del i längst ner i basen för mer attack. Men ser nu att du ville ha "mjukare" ljud. Mig kvittar det nog.
Sången i början innehåller också en del möjligtvis onödiga inandningar?
Verkar lovande!
equality:
Mäktigt låt. På väg till nåt stort. Beundrar din sångröst, rent och snyggt utan att tappa feeling. Gillar ju ditt perkussionhantverk, så även i denna om dt inte sker på bekostnad av rösten i refrängen vilket jag tycker är fallet här. Förmodligen en mixsak. Bra låt och den villl jag gärna följa.
Emulator:
--- Citat från: Tokai skrivet 04.12.2013, 20:30:50 ---So far so good...
snabba analys efter 1 lyssning:
Tycker det är lite problem med volymen på sången särskild efter nån (eller flera?) refr där den dyker betänkligt.
pxm jmfr med DM och i såfall förslagsvis mer elvis-eko på sången?
Tycker nog bas/baskagge i refr. kan kapas en del i längst ner i basen för mer attack. Men ser nu att du ville ha "mjukare" ljud. Mig kvittar det nog.
Sången i början innehåller också en del möjligtvis onödiga inandningar?
Verkar lovande!
--- Slut citat ---
Tack ska han ha! Kasnke man skulle vilja ha lite kallt slapbackdelay ala -86 ? ;) Sången är ju ett eget kapitel, och jag har inte alls skurit inandningar och sånt, utan mest varit rätt nöjd med att det ändå låter hyfsat. Skall jobba mer på sång, och sätta sångmelodier/fraseringar ordentligt genom hela låten och efter det jobba med de olika stämmorna. Till sist kanske det kan bli bra.
Basen mullrar nog lite väl mycket som sagt, och kanske man kan skära dels bas, men även lite i trummorna utan att förlora flummigheten som jag är ute efter.
tack för tyck och bra tips!
--- Citat från: equality skrivet 04.12.2013, 21:38:31 ---Mäktigt låt. På väg till nåt stort. Beundrar din sångröst, rent och snyggt utan att tappa feeling. Gillar ju ditt perkussionhantverk, så även i denna om dt inte sker på bekostnad av rösten i refrängen vilket jag tycker är fallet här. Förmodligen en mixsak. Bra låt och den villl jag gärna följa.
--- Slut citat ---
Tack eq! Det känns som om sången börjar hitta hem lite nu efter all övning, så det är skitroligt att läsa en sån kommentar. Det vore kul att kunna hantera lite vibrato och sånt, men det får nog vänta tills jag är säker på vanliga naturliga klangen jag har.
Skall mixa in sången bätttre när det finns tagningar som jag är nöjd med, lite skissartat efter det drar igång än så länge.
tack igen för lyssning och tankar kring låten! :)
ynot:
Djävlig bra sång
inte helt självkärt o sätta den
bara ett ställe som hoppa ur
passar lysande i låten
man hör ju vissa influenser vilket jag tycker är bra
Love the ones u hurt
Marsall:
Göm inte din sång det är den alldeles för skön för, ;) Och bredda den på refrängen så blir det kanoners! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida