Skrev en massa på de nästan 4 (minuter) det varade och lite extra text efter det. Bara lösa tankar, testa dem eller ändra dem eller strunta i dem

låter skruvat, skön lyssning.
Nog svårt för vanliga svenssons att ta till sig detta-
Saknar melodi eller det finns förstås fraser som är bra och på ett bra sätt repeteras, tänker på barockens fugor där, även om ingen likhet väl finns egentligen.
Men det är tillräckligat (tycker jag). Och man bestämmer ju själv hur musiken ska vara. Ibland är det mer roligt än intressant att lyssna, den här är både ock (för mig).
Det flyter på skönt. Kommit fram till 1:50, men undrar om inte ett lugnare, avskalat parti innan sången som kom in nu hade varit på plats?bara en tanke?Musiken är bra men ett avskalat parti mitt emellan starten av låten och din sång, ger variation och då gärna med samma idéer fast sänkt dynamik, det hade jag gjort tror jag. Jäklig skön låt i filket fall. är vid 3:30 Btw, hörde inga klipp när sången började och finns det sådana så är det nog inte något som du behöver bekymra dig om? Gitarren döljer det nog om det finns.
Hur gick det med min fraktal som omslag på er skiva? Ni hittade nåt bättre eller?

(Det gör ingenting, hade behövt bildredigera fraktalen en hel del tror jag.)
Min poäng: Alltid bra att växla i komplexitet (eller antal noter, eller förenklar svåra fraser så de känns igne men inte är så "svåra!) över tid. Tycker jag. Man gör det i jazz, man gör det i klassiskt (inte alltid dock). Fördelen är att det inte blir överbelamrat i hjärnan på de som inte lyssnar på sånt här vanligtvis. Och de som gillar sådan här musik gillar mer om idéerna (melodiska fraser framförallt, men ävne annat tankegods) tydliggörs genom att låtas spelas lugnare (sänka tempo kanske?) eller på andra instrument, eller bara artikuleras och spelas på annat vis på samma instrument. Sumpa disten på guran i ett ev lugnt parti?
DistGitarren går hela tiden

Har du inte nåt halvbra virtuellt piano att göra J Johansson saker med, solon o dyl?