Forum > Färdiga produktioner
(parentes) - Sith
Stolle:
OJoj... mycket att tänka på.
Sång: japp den har varit ett problem. Hade vi spelat in låten nu så skulle jag ha höjt den. Denna låga tonart gör att sången blir väldigt svår att få kräm på. Ännu värre blir det i replokalen, men där kan vi iallafall höjja den (tonart).
Jag har en idé som jag förut valde bort men som kanske är värd att testa. Funderade på att dubba sången med en falsett-stämma en oktav över den vanliga sången. Steven Wilson i Porcupine tree gör ofta det för att det skall låta som om han sjunger ljusare/med mer tryck än vad han faktiskt gör. Appropå panorering så är den panorerad i mitten men dubbad höger/vänster. Får kolla nivåerna på dubbarna igen då. Eller skall man sjunga om hela låten? Hmm... nu blev jag fundersam.
Basfattigt? Jag har hela tiden fått hålla tillbaks basen för att jag varit rädd att det varit för mycket. Hmm... får referens lyssna lite till mot andra låtar.
Stråkarna: Ok, jag får ta och testa hur de låter en oktav ner.
freddy:
Det här var riktigt grymt!
Gillar både opeth och DT, hehe. Spontant kändes introt som metallica, kanske lite "call of ktulu". Sen blev det mycket opeth-vibbar när sången kommer in, fast lite mer pop. Ljudbilden är rätt bra, tycker den passar bra till låten. Inte mycket mer att tillägga. Snyggt jobbat.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida