Forum > Demolåtar
a person - forgive me
Emulator:
Det är riktigt bra tycker jag. Grymt snyggt arrat.
Det mest låter LITE off pitch. jag hade nog kört in munspelet i en tuner och kollat pitchen på den, och stämt om övriga efter den.
Tror det mesta går att leva med utom elgitarren. Några småslag på framförallt elgura, men även nåt enstaka på percussion låter lite off beat.
men vi talar småsaker här. 98% av alla demos här låter inte såhär bra.
Sångaren sjunger bra tycker jag. Önskar LITe mer variation och inlevelse i sången. Om man får önska.
Frasering på munspelet är verkligen kalas. genuint, och en bra förstärkning av hela klabbet.
Undrar hur det skulle vara om ni skulle loopa refrängen, går över till rakt trumkomp, lite mer springsteen-kompgura, och gradivs lyfta in ett element i taget till nånslags arr-crescendo, för att sluta med en minimalistisk vers. Låta låten få ett till ansikte så att säga. jag tror det skulle vara skitbra och göra den än mer intressant.
bra lyssning annars. bra!
Rattlesnake:
Tokai
Tack för lyssning, kritik och en väldigt upplyftande slutkläm! :wub:
Emulator
Oj, många saker på en gång att smälta där!
Lustigt det du och andra skriver om att munspelet inte stämmer mot resten, jag reagerar inte på det men tycker som du att det låter skumt om det mesta. Inkl basen...
Bra idé där om refrängen, tycker också den borde skilja sig mer från resten. Med rakt trumkomp tror jag du menar att markera 2:an och 4:an istället för bara 4:an, right? :)
Tack för lyssning och feed!
Emulator:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 01.12.2013, 23:38:37 ---Tokai
Tack för lyssning, kritik och en väldigt upplyftande slutkläm! :wub:
Emulator
Oj, många saker på en gång att smälta där!
Lustigt det du och andra skriver om att munspelet inte stämmer mot resten, jag reagerar inte på det men tycker som du att det låter skumt om det mesta. Inkl basen...
Bra idé där om refrängen, tycker också den borde skilja sig mer från resten. Med rakt trumkomp tror jag du menar att markera 2:an och 4:an istället för bara 4:an, right? :)
Tack för lyssning och feed!
--- Slut citat ---
Ja precis, jag försöker ofta få till det så, när jag gör lite mer pop-ish musik, att ett brutet snygg sunkypkomp får råda i låten, och sedan kör man vidare i slutet eller på en refräng där alla mera får gaa, basen pumpar åttondelar, gitarren blir lite mer veva-veva, och trummisen kör med betoningar på 2 och 4, men gärna lite spösklag och fills som knyter an till tidigare bruten takt. :)
Roffe H:
I stort låter det ju väldigt bra, lite mycket reverb på sången kanske (iofs en smaksak) Tycker elgitarren som ligger till vänster hos mig låter lite "ostämd?" om man ska var riktigt petig (vid 160 ung. hörs det tydligast, annars knappt att man tänker på det) :unsure:. Bra låt. :)
/Roffe H
Alatar:
Skön låt. Inget som låter surt här inte. Och bra balans mellan instrumenten.
På några ställen låter din röst lite "ansträngd". Inte mycket, bara lite grann. Kanske är röstläget lite för högt för dig egentligen?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida