Forum > Färdiga produktioner
pxm - "Moto ver.2" & "Moto ver.3 (Final version)"
Plinka:
Låter jättebra, snygg produktion! Dock saknar jag lite av din sång :( ...men ÄLSKAR målningen!
pxm:
Tack, Plinka !!!! :)
mvh
Tokai:
Jag lyssnar på versionen längst ner i tråden.
Lite Robert Fripp kanske?
Intressant. Gillar det astorra soundet. Liksom direkt in i örat. Men håll igen trummisen.
Låt honom bara köra sitt race, ett enkelt komp, och minska ner de upprepande fillsen!
Sången är fräck i version två!! Passar in bra i detta "galna" stycke! Varför ta bort den?
pxm:
Robert Fripp !!!!! :wub: :wub: :wub:
Nu blev jag litet mallig.... :lol:
Kul att du gillar ljudbilden, jag älskar när mixarna är torra.
Allra helst när det gäller sådan här musik.... :)
Tar ditt råd angående trummisen med mig till nästa låt jag gör, Tokai,
den här är redan flyttad till färdiga demos...
Häftigt att du lyssnade på ver.2 också....Jo jag tyckte inte sången liksom levde upp
till att ta över gitarrens roll (jag kan ju inte sjunga....) så jag försökte få denna
galenskap litet mer radiovänlig, liksom.....Men tänkte att det kunde vara roligt för
er att lyssna på så det är därför 2:an ligger kvar..
Att jag behöll Elvis frasen till. ver,3 beror mest på att det skall vara en homage till både Elvis och till
Scott Henderson´s Tribal Tech och deras låt "Elvis at the Hop" (en av mina absoluta favoritlåtar)
där de har en Elvisfras med;
"Do U looking for trouble ???" sjunger (!!!!) Scott Henderson en gång i den..Övriga tiden av låten spelar
han såklart gitarr..... :lol:
mvh
MaxB:
Lyssnade förpopningsvis på den version som gäller?
Bra driv i hela produktionen. Drivet gör att jag gillar att lyssna på helheten. Känns även på något sätt omväxlande. Och sången fungerar som den är här.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida