Kontrollrummet

60-årspresenten är klar - Corner of my Heart

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Skrev denna för typ 10 år sedan men det var så fruktansvärt dålig kvalitet på inspelningen så det gick ju inte att lyssna på.
Så nu har jag spelat in allt på nytt för att få det att låta som jag vill ha det och en kvalitet som man kan med att ge bort.

Det är smööörigt värre, men min kära mor älskar sån här musik så det är bara att anpassa sig.
Men jag måste faktiskt säga att jag ändå blev rätt nöjd med resultatet.

Hoppas det är någon av er som finner lite nöje i den iaf och inte kräks direkt av allt smörande.   ;)
Me, Myself & I


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Det låter fint....


mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Visst det här är rent och fint. Smör är gott, så det är inget problem för mig. Å knastrar det så där hemtrevlig från en modern inspelning så är det mysigt. Det var lagom mycket knaster!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Haha, tack!
Jo jag körde utan knaster först, men det kändes kliniskt på något sätt. Blev helt fel.
Så jag fick söka på nätet efter någon som haft tråkigt nog att sampla skivknaster så jag kunde fejka lite skivkänsla.   :)

Men det gjorde susen faktiskt. Blev helt annan känsla på en gång.
Me, Myself & I


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Finns en gratis plugin jag glömt namnet på som fejkar både skivknaster o andra konstigheter som dessa skivor hittade på, synd jag inte minns vad den heter nu bara...

Men det här funkade ju också bra! Kändes bara lite i början när det bara är gitarr som att knastret svävar ovanpå som en effekt snarare än att det låter som en skiva, jag brukar lösa detta med att köra "full simulering" från början o sen minska ned det gradvis medan låten kommer igång. Med bara knaster ovanpå o ingenting annat gjort blir det lätt lite konstigt.

Låten då. Tja... det var smörigt, men det är nog äkta smör vi talar om här o inte något magarinsubstitut :P Inte min kopp te riktigt, men det låter bra, kan inte klaga på något egentligen!
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Snyggt, men som sagt, "flora eller lätta", men du är ursäktad pga din mor.  :lol:
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Hahaha, nej det var inget lätta det här.
Det är äkta tungsmör!!      ;)
Me, Myself & I


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Låter finfint! Jag är säker på att din mor blir nöjd och får riktigt sköna nostalgiska elvisvibbar av den  :D
Din röst passar ju faktiskt som handen i handsken till sån här musik ^_^
Men är benägen att hålla med Tigersoul om att knastert på ngt sätt känns lite pålagt, kan det hjälpa att sänka det lite kanske?
Plinkar på en låt...


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Fan vad häftigt det låter. Inte helt amerika i uttalet men i soundet. Är mamma en hejare på engelska?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google