Forum > Demolåtar

Gurano & Plinka - Moment

<< < (3/4) > >>

Marsall:
Ja många guror blir det.. :D..Och dom e sköna allihop inlindade i Plinkås sköna sångslingor..vill man att det skall harmonisera bättre ihop så e början på låtens mängd av guror lagom o sen krydda med dom andra på det tysta braket kanske..?   Annars skön llyssning..  ;)

Gurano:

--- Citat från: Marsall skrivet 25.11.2013, 10:34:06 ---Ja många guror blir det.. :D..Och dom e sköna allihop inlindade i Plinkås sköna sångslingor..vill man att det skall harmonisera bättre ihop så e början på låtens mängd av guror lagom o sen krydda med dom andra på det tysta braket kanske..?   Annars skön llyssning..  ;)

--- Slut citat ---
Början på låten har faktiskt bara en gura så vad du menar med början på låtens mängd av guror är ett litet mysterium :D

Stötte på ett problem nyss - Jag tog bort en gura och gjorde en mp3. När jag la upp den så hördes den tystade guran ändå?? men det löstes genom att ge mp3 ett annat namn (tidigare hade den nya mp3an samma namn som första verren). Har ni stött på samma problem någon gång?
/G

bjurte:
Skön låt och snygga harmonier, ibland kanske jag kan sakna ett 'stadigt komp' bakom Plinka istf. alla slingor, men som sagt då vore det väl inte Gurano längre. :D Ähh... Den är bra så här oxo.. B)

bjurte:

--- Citat från: Gurano skrivet 25.11.2013, 10:49:04 ---
--- Citat från: Marsall skrivet 25.11.2013, 10:34:06 ---Ja många guror blir det.. :D..Och dom e sköna allihop inlindade i Plinkås sköna sångslingor..vill man att det skall harmonisera bättre ihop så e början på låtens mängd av guror lagom o sen krydda med dom andra på det tysta braket kanske..?   Annars skön llyssning..  ;)

--- Slut citat ---
Början på låten har faktiskt bara en gura så vad du menar med början på låtens mängd av guror är ett litet mysterium :D

Stötte på ett problem nyss - Jag tog bort en gura och gjorde en mp3. När jag la upp den så hördes den tystade guran ändå?? men det löstes genom att ge mp3 ett annat namn (tidigare hade den nya mp3an samma namn som första verren). Har ni stött på samma problem någon gång?
/G

--- Slut citat ---
Tror faktiskt jag varit med om det! Det är väl KR:s spelare som blir konfyst över att dom heter likadant eller om det är Webläsarens casch som tycker att han ska spela upp den gamla låten, för den heter ju lika.. :unsure:

Marsall:
Ursäkta den kryptiska skrivningen..  :) av antal guror i början ..Det jag var inne på var just att den enda Guran i början 1 versen ..räcker om man nu vill..= för att då prata bättre med skönsången ..Och sen krydda på resten" vid partier utan sång.. Bara förslag som sagt i all välmening.. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion