Forum > Färdiga produktioner

Plinka/Marruschkka/Kacka/Tanja: Alcyones Tara mantra

<< < (5/7) > >>

Plinka:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 25.11.2013, 09:56:54 ---Fint dethär  :wub:
En sak bara, jag har (här på jobbet) hörlurar som tenderar att överdriva basen en aning.. ni vet såna där moderna "extended bass" rackerier...  och nu är basen på sina ställen nästan störande.... eller egentligen nog lite mer än nästan  :unsure:

// Space

--- Slut citat ---
Ah, tack för lyssning och kommentar!  :D Jag gillar när det är lite botten i grejerna, men det får ju inte bli störande förståss, så jag tar till mig detta! Har själv referenslyssnat i anläggning med 12" baslåda, och där fungerade det fint, men det är ju en fördel om det fungerar även i mer basiga lurar och anläggning. Skulle kunna tänka mig att sänka en aning. Menar du hela låten, eller mest på det partiet där mantrat rullar på?

--- Citat från: Marsall skrivet 25.11.2013, 12:40:43 ---Skön skönare skönast.. :) Gött för kropp o själ.. ljuvlig i örongodis ... :)

--- Slut citat ---
Härligt, vi tackar!  :wub:

spacetrucker:

--- Citat från: Plinka skrivet 25.11.2013, 13:16:21 ---
En sak bara, jag har (här på jobbet) hörlurar som tenderar att överdriva basen en aning.. ni vet såna där moderna "extended bass" rackerier...  och nu är basen på sina ställen nästan störande.... eller egentligen nog lite mer än nästan  :unsure:

// Space

--- Slut citat ---
Ah, tack för lyssning och kommentar!  :D Jag gillar när det är lite botten i grejerna, men det får ju inte bli störande förståss, så jag tar till mig detta! Har själv referenslyssnat i anläggning med 12" baslåda, och där fungerade det fint, men det är ju en fördel om det fungerar även i mer basiga lurar och anläggning. Skulle kunna tänka mig att sänka en aning. Menar du hela låten, eller mest på det partiet där mantrat rullar på?

--- Slut citat ---

Mellan 200 - 298

// Space

Plinka:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 25.11.2013, 13:36:29 ---
--- Citat från: Plinka skrivet 25.11.2013, 13:16:21 ---

// Space

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Mellan 200 - 298

// Space

--- Slut citat ---
Thanx, har nu lagt upp en ny mix med något lägre bas i det partiet. Funkar det?

Marruschkka:

--- Citat från: Tokai skrivet 23.11.2013, 18:05:44 ---Gillar hur fiolen blandas med sångstämman, blir en organisk del av stämmorna, en familjemedlem. Gillar hur de olika typerna av sång (röster) mixas med varandra.
Smakfullt arrangerat. Underbart sound med väldigt fint reverb!
Känns som en reningsbad bättre än bastu.

--- Slut citat ---

Så trevligt, jag gick upp i den här fiolstämman, men vi byggde tillsammans, du och jag Plinka, det är det som är det häftiga :wub:

Nu lyssnade jag i mina högtalare, utan sub, och tycker det låter fint.

Nån annan synpunkt?

/Marre

Plinka:
Hepp, verkar inte som någon har fler synpunkter. Då måste den ju helt enkelt vara PERFEKT   :lol:
Flyttar till Färdiga då...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion