Forum > Färdiga produktioner
Plinka/Marruschkka/Kacka/Tanja: Alcyones Tara mantra
Tokai:
Gillar hur fiolen blandas med sångstämman, blir en organisk del av stämmorna, en familjemedlem. Gillar hur de olika typerna av sång (röster) mixas med varandra.
Smakfullt arrangerat. Underbart sound med väldigt fint reverb!
Känns som en reningsbad bättre än bastu.
Plinka:
--- Citat från: MaxB skrivet 23.11.2013, 10:27:44 ---I veckan är det hysterisk fart så det är först nu på lördagsmorgonen jag vågar sitta ner och lyssna.
Mmmmm Oohhhhh Aaaaaaaoooouuuuum!
Peace, Love and Understanding!
--- Slut citat ---
:lol: Hoppas du fick en sköön lördagsmorgon då! Peeeaaacee friend ^_^
--- Citat från: Asti skrivet 23.11.2013, 11:25:25 ---Väldigt avkopplande och skön lyssning! Fina sångstämmor och riktigt bra mix.
Undrar bara - Tuttare-Ture är det en släkting till Alcyone? :)
/Asti t.f. Släktforskare
--- Slut citat ---
Tack!!
Jag tror Tuttare-Ture inte var släkt, men möjligen betuttad i Alcyone...Översättningen blir då, eftersom sanskrit är nära släkt med vårt indo-europeiska språk(där Alcyone är densamma som Tara):
Om Tara var Tuttare-Ture kär
skulle mamma Ayna pusha och säj
-Pöss han, så kärt, så kärt
:rolleyes:
--- Citat från: Tokai skrivet 23.11.2013, 18:05:44 ---Gillar hur fiolen blandas med sångstämman, blir en organisk del av stämmorna, en familjemedlem. Gillar hur de olika typerna av sång (röster) mixas med varandra.
--- Slut citat ---
Den här kommentaren tackar vi för -reningsbad låter nice :wub:
Marruschkka:
--- Citat från: Plinka skrivet 23.11.2013, 22:39:50 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 23.11.2013, 10:27:44 ---I veckan är det hysterisk fart så det är först nu på lördagsmorgonen jag vågar sitta ner och lyssna.
Mmmmm Oohhhhh Aaaaaaaoooouuuuum!
Peace, Love and Understanding!
--- Slut citat ---
:lol: Hoppas du fick en sköön lördagsmorgon då! Peeeaaacee friend ^_^
--- Citat från: Asti skrivet 23.11.2013, 11:25:25 ---Väldigt avkopplande och skön lyssning! Fina sångstämmor och riktigt bra mix.
Undrar bara - Tuttare-Ture är det en släkting till Alcyone? :)
/Asti t.f. Släktforskare
--- Slut citat ---
Tack!!
Jag tror Tuttare-Ture inte var släkt, men möjligen betuttad i Alcyone...Översättningen blir då, eftersom sanskrit är nära släkt med vårt indo-europeiska språk(där Alcyone är densamma som Tara):
Om Tara var Tuttare-Ture kär
skulle mamma Ayna pusha och säj
-Pöss han, så kärt, så kärt
:rolleyes:
--- Citat från: Tokai skrivet 23.11.2013, 18:05:44 ---Gillar hur fiolen blandas med sångstämman, blir en organisk del av stämmorna, en familjemedlem. Gillar hur de olika typerna av sång (röster) mixas med varandra.
--- Slut citat ---
Den här kommentaren tackar vi för -reningsbad låter nice :wub:
--- Slut citat ---
Jag är med och tackar :P
Det var som ett reningsbad att medverka på denna, total harmoni :rolleyes:
/Marre
spacetrucker:
Fint dethär :wub:
En sak bara, jag har (här på jobbet) hörlurar som tenderar att överdriva basen en aning.. ni vet såna där moderna "extended bass" rackerier... och nu är basen på sina ställen nästan störande.... eller egentligen nog lite mer än nästan :unsure:
// Space
Marsall:
Skön skönare skönast.. :) Gött för kropp o själ.. ljuvlig i örongodis ... :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida