Forum > Färdiga produktioner

Tokai - Idioten på järnvägsstationen. Version 2

<< < (2/6) > >>

Eddi:
Mycket bättre nu men jag tror du kan dra den ett varv till så att botten kommer med mera.

MaxB:
Och här kommer jag med nya öron. Bra ljud på instrumenten men jag är inte nöjd med ljudbilden.

Jag funderar på om det är många som slåss om utrymmet i mellanregistret?
Och jag saknar i nuläget en större dynamik på instrumenten genom låten.

Och om du skulle muta sången och lyssna på alla instrumenten, har de ungefär samma volym inbördes mellan varandra genom hela låten?

- Jag tror det skulle vara bra att alternera med instrument bakom sången.
- Vågar du ha en första vers med i stort sett bara basen och trummorna?
- Kan du ta bort orgel eller kompgitarr(er) på nån vers?
- Går det att sänka "over all"-volymen på kompet i verserna och dra på kompet då det inte är sång med?

Hur får du till blåset? Det är skönt att ha med. Är det du som hittat på blåssektionens arr? Roligt att det är med!
Skulle det fungera att ha ett mellanställe där alla är tysta utom trummorna och kanske basen och de tillsammans med kanske en orgel får stöd av blåset som kommer in och alla ökar i volym och driv innan en av refrängerna kommer?

Ursäkta om jag är ute och cyklar men du bad om nya öron och åsikter. Hoppas mina kan ge något.

Asti:
Bra låt och fantasifullt arr som alltid från dig!
Gillar speciellt trumpeterna, som sitter riktigt fint!
Skön övergång till valstakt i slutdelen.
Saknar tyngd i basen och cymbaler i trumspelet. Mer crash och lite mer ride skulle jag önska...
Kanske skulle mer reverb överlag ge en lite "större" och fylligare ljudbild...
Hur som helst - eget och bra!
/Asti t.f. Egensinnig

spacetrucker:
Jag gillar hur man hör alla instrument  ^_^ Ingen gröt här inte. Det är nåt jag brukar ha lite problem med... att det tenderar att gröta ihop sig om jag har mer än 3 instrument i mixen  :wacko:

Blåsen låter bra. Håller med Marsall angående verssången.

// Space

Roffe H:
Håller med Asti, bra och fantasifult som alltid. Du fick många fina tips av Max, han är bra på sånt han (det är inte jag) värt att lyssna på.  :D (Gillar texten förståss, påhittad eller?)
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion